یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 38278

انواع گل‌ها تنها به دلیل جلوه زیبا اهمیت ندارند بلكه رنگدانه‌های رنگارنگ آنها نمایانگر خواص بیشمارشان است. گل كدو تنبل نیز علاوه بر آن كه رنگ زرد بسیار درخشنده‌ای دارد و بوته سبز رنگ آن، چشم نواز است دارای خواص بیشماری است كه به تأمین بسیاری از نیازهای بدن كمك می‌كند.

سلامت نیوز : انواع گل‌ها تنها به دلیل جلوه زیبا اهمیت ندارند بلكه رنگدانه‌های رنگارنگ آنها نمایانگر خواص بیشمارشان است. گل كدو تنبل نیز علاوه بر آن كه رنگ زرد بسیار درخشنده‌ای دارد و بوته سبز رنگ آن، چشم نواز است دارای خواص بیشماری است كه به تأمین بسیاری از نیازهای بدن كمك می‌كند.

گل كدو تنبل، مصرف خوراكی دارد به همین دلیل از آن برای تهیه چای استفاده می‌شود. برای تهیه چای، كافی است یك تا دو قاشق گل زردرنگ را از بوته جدا كرده و در یك فنجان آب‌جوش بریزید. چای پس از 10 الی 15 دقیقه آماده مصرف است. در صورت مصرف سموم و آفت‌كش برای گیاه، از مصرف گل‌های آن اجتناب كنید.
این نوشیدنی كالری بسیار كمی داشته و ویتامین آ فراوانی دارد.

روزنامه ایران نوشت : هر انسانی روزانه به دریافت دو تا سه هزار واحد ویتامین آ احتیاج دارد. این ریزمغذی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی داشته و برای ساخت سلول‌های سفید خونی لازم است. مصرف دم‌كرده گل كدو تنبل به دلیل كمك به تأمین ویتامین آ مورد نیاز بدن، باكتری‌ها، ویروس‌ها و عفونت‌ها را از بین برده و به حفظ سلامت استخوان‌ها و بینایی كمك می‌كند.
ویتامین ث موجود در این نوشیدنی، به شادابی پوست كمك كرده و میزان جذب ریزمغذی‌های موجود در دیگر مواد غذایی مصرفی را افزایش می‌دهد. خاصیت آنتی‌اكسیدانی ویتامین ث موجود در گل كدوتنبل، سلول‌‌ها را در برابر رادیكال‌های آزاد محافظت كرده و از سرطان پیشگیری می‌كند.
پتاسیم یكی دیگر از املاحی است كه دریافت روزانه آن توسط انسان ضروری است. اگرچه هر فردی روزانه به دو هزار میلی‌گرم پتاسیم نیازمند است اما نوشیدن چای گل كدوتنبل نیز به تأمین درصدی از پتاسیم مورد نیاز انسان كمك كرده و به همین دلیل تأثیر بسزایی در تنظیم فشارخون دارد. محافظت از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی نیز از دیگر خواصی است كه با نوشیدن این چای گیاهی به دست می‌آید.
پژوهش‌های بسیار حاكی از آن است، چای گل كدوتنبل نقش مهمی در پیشگیری از انقباضات عضلانی دارد ضمن آن كه به سلامت دستگاه گوارش نیز كمك می‌كند. كمبود پتاسیم در بدن همراه با بروز عوارضی مانند ضعف، كمبود انرژی، گرفتگی‌های عضلانی، آشفتگی‌‌های معده و ضربان نامنظم قلب همراه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha