یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 38283
 سلامت نیوز: آگاهی از نوع پوست امری حیاتی است چون فقط در این صورت است كه می‌توانید كاری كنید تا پوستتان بهترین وضعیت را داشته باشند و چهره‌تان به بهترین شكل به نظر برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیشتر ما زمانی كه وارد یك فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی می‌شویم با دیدن قفسه‌های پر از محصولات بهداشتی و آرایشی مختلف گیج و بلاتكلیف می‌شویم و نمی‌دانیم كدام یك از آنها برایمان مناسب هستند.

در این مقاله كه در سایت اینترنتی هلت جاك ارائه شده،‌ متخصصان، خصوصیات و ویژگی‌های انواع مختلف پوست را به طور مختصر تشریح كرده‌اند تا شما بتوانید نوع پوست را شناسایی كرده و در تهیه محصولات مناسب بهتر و دقیق‌تر اقدام نمایید. انواع مختلف پوست عبارتند از:

- پوست چرب: اگر دائما با جمع شدن چربی زیاد روی پوست صورت خود درگیر هستید، حتما پوست چرب دارید. یكی دیگر از نشانه‌های پوست چرب باقی ماندن روغنی است كه در طول روز روی سطح پوست تولید می‌شود و اگر هر چیزی را روی پوست صورتتان فشار دهید این چربی به راحتی منتقل می‌شود.

- پوست خشك: اگر احساس می‌كنید پوسستان كشیده می‌شود پس دارای پوست خشك هستید. برای اینكه خشك بودن پوست خود را بهتر تشخیص دهید در طول یك روز كامل از مرطوب كننده استفاده نكنید، اگر در این صورت حس كردید كه پوستتان خشك و سفت شده، پس مطمئن شوید كه نوع پوست شما خشك است.

- پوست حساس: پوست‌های حساس در معرض قرمزی و التهاب هستند. هرچه مقدار هیستامین‌ در بدن بیشتر باشد پوست حساس‌تر می‌شود و بیشتر مستعد ابتلا به مشكلات التهابی مثل پسوریازیس و اگزما است.

- پوست مستعد آكنه: به دلایل ژنتیكی پوست ممكن است مستعد ابتلا به آكنه باشد. بر اساس سن تعیین می‌شود كه عامل آكنه باكتری، هورمون یا وراثت است و بر اساس میزان شدت آن درمانهای معمول و مداوم برای پاك كردن پوست از آكنه استفاده می‌شوند. به دلایل پزشكی بهتر است برای پاكسازی آكنه‌ها به یك متخصص پوست مراجعه كنید.

- پوست كدر و پیر: بسته به سن و عوامل محیطی، پوست شروع به پیر شدن می‌كند. تماس زیاد با نور خورشید و استرس شایع‌ترین عوامل محیطی هستند. رنگ، حالت خاكستری كدر، لكه دار شدن،‌ بروز خطوط و چروك‌های واضح و شل شدن كه حاصل كاهش كلاژن است از شایع‌ترین نشانه‌های پیری پوست هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha