نخستین نانوداروی تزریقی ضد سرطان خاورمیانه، ساخت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با نام تجاری (سینا دوکسوزوم) همزمان با هفته پژوهش رونمایی می‌شود.

سلامت نیوز: نخستین نانوداروی تزریقی ضد سرطان خاورمیانه، ساخت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با نام تجاری (سینا دوکسوزوم) همزمان با هفته پژوهش رونمایی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، نانوی داروی ضد سرطان برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شده است که همزمان با هفته پژوهش در نمایشگاه پژوهش و فناوری با حضور مسئولان ارشد استانی رونمایی می‌شود.

تولید نانو داروی ضد سرطان از سال 1995 تاکنون در انحصار کشورهای اروپایی (با نام تجاری کالیکس )و آمریکایی( با نام تجاری داکسل) بوده و با موفقیت در کسب فناوری این دارو و تولید آن در آینده نزدیک در کشور ( کارخانه داروسازی سبحان انکولوژی ) علاوه بر تامین نیاز داخلی زمینه برای صادرات این دارو به دیگر کشورها نیز فراهم می‌شود.
 
این دارو یک ترکیب ضد سرطان بوده که جهت درمان سرطان تخمدان، سینه، مولتیپل میلوما (سرطان خون )، کاپوسی سارکومای (نوعی سرطان بافت نرم ) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha