سلامت نیوز :شادی و خنده‌رویی ویژگی است كه نه تنها به خود فرد بلكه به اطرافیان او نیز احساس خوشایندی می‌دهد و آنها را سرشار از انرژی می‌كند.
شادی و خنده‌رو بودن به عوامل مختلفی نیاز دارد، بعضی از این عوامل فردی و اكتسابی است و بعضی از این عوامل محیطی و اجتماعی است.
با این حال شناخت این عوامل و بررسی آنها به عنوان عوامل مؤثری كه موجب ارتقای سلامت روح و جسم می‌شود، نقش حائز اهمیتی دارد.

نقش طبیعت
كمبود تماس فیزیكی با طبیعت به كودكان صدمه می‌زند، زندگی ماشینی و تكنولوژی امروزی باعث دوری كودكان از طبیعت شده است كه ناهنجاری كمبود طبیعت را به دنبال دارد. تحقیقات نشان داده است كودكانی كه از سنین كم در طبیعت وارد شده‌اند كمتر دچار استرس می‌شوند و یاد می‌گیرند چگونه خلاق‌تر فكر كنند، آنها فعال‌تر هستند و با ابزاری برای مبارزه با چاقی دوران كودكی همراه شده‌اند.

روانشناسی مثبت را مطالعه كنید
روانشناسی مثبت یك رشته در حال پیشرفت است. این رشته عواملی كه مردم را خوشحال می‌كند بررسی می‌كند. در گذشته روانشناسان به بررسی عوامل منفی كه روی فرد تأثیر داشت می‌پرداختند.
روانشناسی مثبت احساسات مثبت مثل امید، قدرشناسی، معنویت نیكوكاری را مورد مطالعه قرار می‌دهد. در كلاس‌های روانشناسی مثبت دانش‌آموزان دنبال عواملی كه احساسات مثبت و رضایتمندی را باعث می‌شود می‌گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha