یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 38292

خوردن ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد برای خانمهای جوان مفید است و به علت وجود امگا 3 فراوان می‌تواند خطر بیماریهای قلب و سکته مغزی را در آنها کم کند.

ماهی چرب، دوست زنان جوان
سلامت نیوز: اگر شما یک خانم جوان هستید که به سلامت خودتان اهمیت می‌دهید بهتر است این توصیه تازه محققان دانمارکی را هم بشنوید که می‌گویند خوردن ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد برای خانمهای جوان مفید است و به علت وجود امگا 3 فراوان می‌تواند خطر بیماریهای قلب و سکته مغزی را در آنها کم کند.

تحقیقات قبلی هم نشان داده بود کسانی که ماهی نمی‌خورند بیشتر در خطر بیماریهای قلب و سکته مغزی هستند. محققان به کسانی که به علت آلرژی و عدم تحمل غذایی نمی‌توانند ماهی بخورند توصیه می‌کنند دست کم از مکملهای روغن ماهی که حاوی اسید چرب امگا 3 باشد استفاده کنند.

البته ماهی علاوه بر امگا3 مواد مفید دیگر مانند سلنیوم، هم دارد و بهتر است خود ماهی را مصرف کنند تا مکملهای آن را. امگا 3 می‌تواند با کم کردن التهاب، چربی خون و لخته خون و بهبود تغییرات ریتم قلب به کم کردن خطر بیماریهای قلب و سکته مغز کمک کند.

همانطور که می‌دانید سکته قلبی در خانمهای جوان ممکن است به علت ازدیاد لخته‌های کوچک خون در رگهای قلب اتفاق بیفتد.و این همان اتفاقی است که می‌توان با خوردن ماهی زیاد جلویش را گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha