یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 38297
سلامت نیوز :بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، قرار بود ۴۵۰ میلیارد تومان در پنج سال برای کاهش آلودگی این شهرستان هزینه شود اما کمتر از ۲۰ میلیارد تومان در این جهت سرمایه‌گذاری شده و اقدام اساسی برای کاهش آلودگی شکل نگرفته است
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود صنایع آلومینیوم، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه در این شهرستان، آلودگی هوا را از معضلات جدی در حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.
عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون گفت: بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، قرار بود 450 میلیارد تومان در پنج سال برای کاهش آلودگی این شهرستان هزینه شود اما کمتر از 20 میلیارد تومان در این جهت سرمایه‌گذاری شده و اقدام اساسی برای کاهش آلودگی شکل نگرفته است
وی در ادامه به وجود مشکل بهداشت و درمان در اراک اشاره کرد و افزود: اگرچه در هشت سال گذشته گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به یک شرایط نرمال برای رسیدگی مناسب به مسائل بهداشتی و درمانی مردم دست پیدا کنیم. به طور مثال رتبه ما 14 رتبه ارتقاء یافته اما نوسازی مهمترین بیمارستان اراک -که به شهرها و حتی استان‌های مجاور سرویس می‌دهد- با وجود پیش‌بینی در برنامه به کندی پیش می‌رود.
رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس در ادامه موضوع خشکسالی و کمبود آب در استان مرکزی را یادآور شد و گفت: متوسط بارندگی‌ها طی سال‌های اخیر بسیار کاهش یافته است. البته امسال وضعیت بهتری در این باره وجود دارد ولی در شرایط خشکسالی، باید مداومت در تامین آب و بارش‌ها وجود داشته باشد که بتواند شرایط خوبی را رقم بزند.
رجایی با اشاره به وجود صنایع بزرگ در اراک تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم اجرای درست سیاست‌های مربوط به خصوصی‌سازی، شاهد چالش‌های جدی در این خصوص هستیم. ما هر روز شاهد بیکاری کارگران، کاهش تولیدات کارخانجات، کمبود نقدینگی و ورشکستگی برخی کارخانجات هستیم.
نماینده مردم اراک پرداخت بدهی‌های دولت را لازمه ادامه فعالیت برخی کارخانجات عنوان کرد و گفت: مثلا وزارت نیرو به بخشی از کارخانجات استان ما بدهی دارد که حتما باید به آن رسیدگی شود.
وی با اشاره به قرار داشتن اراک در حوزه ترانزیتی بسیاری از استان‌ها، روند کند عملیات مربوط به توسعه سریع راه‌آهن و راه‌های مواصلاتی مثل آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را نگران کننده توصیف کرد.
رجایی همچنین وجود مشکل مسکن در اراک را یادآور شد و گفت: طرح مسکن مهر در شهرهای مجاور مطرح شده و چندان مطلوب نظر مردم نیست.
نماینده مردم اراک در پایان از عدم اجرای بسیاری از مصوبات اساسی و کلیدی دولت در سفر استانی به استان مرکزی انتقاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha