به گزارش سامانه خبری سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ،برای نخستین‌بار در دنیا، عمل جراحی زیبایی با تزریق سلول‌های بنیادین در اصفهان انجام شد.

برای نخستین بار در جهان و با پیشرفته‌ترین شیوه جراحی در اصفهان انجام شد/           جراحی زیبایی با سلول‌های بنیادین

محمدعلی نیلفروش‌زاده، رئیس مركز تحقیقات پوست و سالك ایران با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این درمان توسط متخصصان مركز تحقیقات پوست و سالك ایران در اصفهان انجام می‌شود و این نوع درمان یك درمان تركیبی هم‌ زمان است كه با تزریق فیبروبلاست، میكرودرم ابیژن و لیزر بدون زخم برای اولین‌بار در دنیا انجام می‌شود.


رئیس مركز تحقیقات پوست و سالك ایران در حالی خبر از جراحی زیبایی با تزریق سلول‌های بنیادین در ایران و جهان می‌دهد كه دكتر خسرونیان، رئیس انجمن پزشكان متخصص ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی می‌گوید: در ایران از هر هزار نفر، 5 نفر صورت خود را به عمل جراحی زیبایی می‌سپارند و به این ترتیب سالانه 350 هزار نفر در ایران عمل جراحی زیبایی انجام می‌دهند و از این نظر كشور ما در دنیا مقام نخست را به خود اختصاص داده است.


عمل جراحی پوست، به شیوه فیبروبلاست (تزریق سلول‌های بنیادین) از سال گذشته در مركز تحقیقات پوست و سالك آغاز شده و تاكنون نزدیك به 20 بیمار با استفاده از این شیوه تحت درمان زیبایی قرار گرفته‌اند.

نیلفروش‌زاده، رئیس مركز تحقیقات پوست و سالك با اشاره به اینكه این طرح پس از طی مراحل تحقیقاتی و دریافت تاییدیه‌های نهایی در دو ماه آینده به مرحله درمان عمومی می‌رسد، گفت: می‌توانیم با تبلیغات مناسب جهانی اقدام به جذب بیماران خارجی به خصوص كشورهای حاشیه خلیج فارس كنیم.

او درخصوص وضعیت بیماری سالك در اصفهان به عنوان یكی از كانون‌های شیوع این بیماری، می‌گوید: نتایج آماری حاكی از كنترل بیماری سالك و جلوگیری از رشد بیماری در دوره‌های شروع آن است.این در حالی است كه بنا به گفته دكتر سوادكوهی، دبیر نخستین جشنواره جراحی پلاستیك، بیشترین شكایات درخصوص عمل جراحی پلاستیك در ایران مربوط به «لیزر درمانی» است. چرا كه در این شیوه از عمل جراحی، شانس موفقیت تنها 50 درصد است.

این همه درحالی اتفاق می‌افتد كه به گفته نیلفروش‌زاده، بیماری سالك در دنیا هنوز درمان قطعی پیدا نكرده است. وی می‌گوید: مركز تحقیقات پوست و سالك طی سال‌های گذشته بر روی شیوه‌های درمانی مختلف این بیماری كار و تحقیق كرده كه مهم‌ترین آن شیوه درمان سه‌گانه است و می‌تواند 65 تا 70 درصد به درمان قطعی منجر شود.
او معتقد است درمان‌های خوراكی و موضعی می‌تواند در مراحل اولیه تا 90 درصد نتیجه‌بخش باشد و درمان همزمان آمپول با گلوكانتیم و تی‌سی‌اِی (TCA) حتی به اثربخشی صد درصد درمان نیز منجر می‌‌شود.

رئیس مركز تحقیقات پوست و سالك با بیان اینكه مهم‌ترین مساله در بیماری سالك وجود زخم است كه گاه بسیار عمیق و به شكل نمودار می‌شود، افزود: هدف اصلی درمان در مراحل اولیه از بین بردن یا به جا نماندن این اثر زخم است.

او در پایان با اشاره به 3 هزار و 400 نفر مبتلا به بیماری سالك در استان اصفهان در سال 83 می‌گوید: در مناطقی این بیماری در طول 2 دوره شیوع پیدا می‌كند و این درحالی است كه شیوع این بیماری معمولاً یك دوره شیوع دارد.گفتنی است متوسط هزینه یك عمل جراحی زیبایی در ایران بین 200 هزار تومان تا یك میلیون و پانصد هزار تومان معادل حقوق 3 ماه یك معلم عادی است و بنابر آمارهای ارائه شده از سوی مقامات ذی‌ربط بیش از 3 هزار كلینیك جراحی زیبایی به صورت غیرقانونی در ایران فعالیت می‌كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha