یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 38316
سلامت نیوز: به گزارش سلامت نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، بسیاری از مردم تصور می‌كنند دست‌شویی‌ها آلوده‌ترین بخش یك خانه هستند اما حقیقت این است كه سینك ظرفشویی بسیار بیشتر از دست‌شویی میكروب دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، بسیاری از مردم تصور می‌كنند دست‌شویی‌ها آلوده‌ترین بخش یك خانه هستند اما حقیقت این است كه سینك ظرفشویی بسیار بیشتر از دست‌شویی میكروب دارد.

به‌طور معمول میزان میكروب‌های موجود در این قسمت از آشپزخانه 100 هزار برابر بیشتر از دست‌شویی است.اسفنج‌های ظرفشویی هم از بهترین مكان‌ها برای رشد میكروب به حساب می‌آیند. در هر سانتی‌متر مربع از این اسفنج‌ها هزاران باكتری زندگی می‌كنند كه بعضی از آن‌ها ممكن است خطرناك باشند. بهترین روش برای در امان ماندن از این عوامل بیماری‌زا تعویض مرتب اسفنج‌های ظرفشویی و خشك نگاه داشتن آن‌ها بعد از هر بار استفاده است.تخته خرد كن‌های آشپزخانه هم كه برای برش گوشت و سبزی‌ها استفاد ه می‌شوند، مستعد رشد میكروب‌ها هستند. میزان باكتری‌های سطح این وسایل 200 درصد بیشتر از دست‌شویی‌های فرنگی است.

فرش‌ها هم مهم‌ترین منبع جذب گردوغبار داخل خانه به حساب می‌آیند. سطح آن‌ها سرشار از سلول‌های پوست و مو، باقی‌مانده‌های غذا، آلودگی‌ها و حشرات مرده است. خانه‌هایی كه با فرش پوشیده شده‌اند 10 برابر خانه‌های دیگر در خود گردوخاك دارند.

هر سطحی كه در خانه بیشتر توسط دست لمس می‌شود به همان اندازه میزان میكروب‌ها در آن بیشتر است. بنابراین جای تعجب ندارد كه دستگیره‌های در ورودی و درهای داخل خانه تا این اندازه به انتقال بیماری‌ها كمك می‌كند. مراقب سبد نگهداری از لباس‌های نشسته هم باشید. انواع مختلفی از باكتری‌ها در این قسمت زندگی می‌كنند كه بسیاری از آن‌ها فقط در دمای بالای 40 درجه كشته خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha