سلامت نیوز: متخصصان اطفال در یك بررسی جدید تاكید كردند نوزادانی كه میزان غلظت هورمون استرس موسوم به كورتیزول در بزاقشان كمتر است در برابر آلرژی‌ها مقاوم‌تر شده و كمتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آمارها نشان می‌دهد كه طی چند دهه اخیر موارد ابتلا به آلرژی‌ها در كودكان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. برای نمونه در كشور سوئد 30 تا 40 درصد از كودكان به نوعی از آلرژی مبتلا هستند.

بر اساس نتایج این مطالعه كه در انستیتو كارولینسكای سوئد صورت گرفته، تركیبی از فاكتورهای محیطی و الگوی زندگی در دوران بارداری مادر و آغاز زندگی جنینی، تاثیر چشمگیر بر روی افزایش شدید آمار ابتلا به بیماریهای آلرژیك دارد.

متخصصان این انستیتو تاكید كردند: ما امیدوار هستیم كه این اطلاعات جدید در پیشگیری از بیماریهای آلرژیك در آینده مورد استفاده قرار گرفته و كارایی داشته باشند.

به گزارش روزنامه تلگراف، فردریك استینوس از متخصصان بیمارستان عمومی جنوب در استكهلم در این باره می‌گوید: عوامل روانی - اجتماعی و هورمون كورتیزول با بروز امراض آلرژیك مرتبط هستند.

دكتر استینوس تصریح كرد: مطالعات ما نشان می‌دهد كودكانی كه در دوران نوزادانی غلظت كم كورتیزول بزاقی دارند، طی دو سال اول زندگی‌شان خیلی كمتر دچار مشكلات و واكنش‌های آلرژیك می‌شوند.

این متخصصان كه نتایج مطالعات خود را در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر كرده‌اند معتقدند كه فاكتورهای مرتبط با تنظیم استرس نیز روی بروز آلرژی‌ها در نوزاد تاثیر دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha