یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 38320

یک مطالعه جدید بین سرطان پوست و استعمال سیگار رابطه پیدا کرده است.

سلامت نیوز :اگر شما یک زن هستید و سیگار می‌کشید و به دنبال دلیلی دیگر برای ترک آن هستید بهتر است به مطلب ذیل توجه کنید:
یک مطالعه جدید بین سرطان پوست و استعمال سیگار رابطه پیدا کرده است.
به گزارش سینا به نقل از یواس‌ای‌تودی، در این مطالعه مشخص شد که زنان مبتلا به سرطان اسکواموس پوستی (شایع‌ترین و کشنده‌ترین نوع سرطان پوست پس از سرطان ملانوم) اغلب سیگاری هستند و زنانی که حداقل به مدت ۲۰ سال است سیگار می‌کشند دو برابر بیش از دیگر زنان احتمال ابتلا به سرطان اسکواموس پوستی را دارند.
این مطالعه روی ۳۸۳ فرد مبتلا به سرطان پوست و ۳۱۵ فرد سالم انجام شد و بدین گونه بود که از شرکت کنندگان در آزمایشات خواسته شد که درباره رفتار‌ها و عادات سیگار کشیدن خود و طول مدت آن، اطلاعاتی را در اختیار متخصصان قرار دهند. این افراد مشخص کردند که در هر روز چند نخ سیگار می‌کشیدند و چه موقع تصمیم گرفتند سیگار را ترک کنند. نتایج بررسی‌ها در دو جنسیت مختلف دسته بندی شد.
نتایج مطالعات نشان داد که سیگار کشیدن به طور کلی با افزایش خطر بروز سرطان اسکواموس پوستی به ویژه در زنان ارتباط دارد و این خطر با افزایش تعداد روزهای استعمال سیگار، تشدید می‌شود.
نویسنده این تحقیق «دانا رولیسون» محقق دانشگاه فلوریدای شمالی می‌گوید: «احتمال ابتلا مردان سیگاری به سرطان پوست نسبت به زنان کمتر بود که دلیل آن نیز نامشخص است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha