سلامت نیوز: دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با رد انتقال ایدز در اردوگاههای درمان اجباری معتادان گفت: ۲ میلیارد تومان اعتبار ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاری است که سال آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس مصطفی محمدنجار امروز در حاشیه نهمین جشنواره معرفی آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر و سوء مصرف آن که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد در جمع خبرنگاران نقش پژوهش را در مبارزه با مواد مخدر نقش بی‌بدیلی خواند و گفت: همان گونه که در این جشنواره از برترین آثار تقدیر شد قصد ما این است که با این اقدام اندیشمندان و صاحبنظران را در این حوزه شناسایی کنیم.

وی افزود: پژوهش‌های ما باید به سمت بررسی تمام ابعاد مبارزه و مصرف مواد مخدر برود؛ ما از پژوهشگران و صاحبنظران توقع یاری در مقوله‌های مقابله با قاچاقچیان، درمان و مباحث حقوقی و قضایی داریم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آثار پژوهشی مطلوب ارائه شده از سوی پژوهشگران تاکید کرد: با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر پژوهشگاه‌های مبارزه با مواد مخدر و پژوهشکده اعتیاد درمانی و اعتیاد پژوهی راه‌اندازی شده است؛ ما باید به سمت کارهای تحقیقاتی منطقه‌ای و استانی حرکت کنیم. توجه به سنن و آداب در پژوهش‌های ما باید پررنگ شود.

وی مشکل پژوهشگرانی را که آثارشان در کارهای عملی به کار گرفته نمی‌شود را قابل حل دانست و تاکید کرد: ‌ستاد مبارزه با مواد مخدر آمادگی دارد از صفر تا صد  پژوهش‌های ارائه شده به این ستاد را پشتیبانی و عملیاتی کند.

وزیر کشور تصریح کرد: اعتباری در سال جاری برای مبارزه با مواد مخدر در ستاد مبارزه با مواد مخدر محقق شده بالغ بر ۲ میلیارد تومان است که این رقم در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص اردوگاه‌های اجباری ترک اعتیاد که باعث انتقال ایدز بین افراد می‌شود اظهار داشت: من چنین چیزی را نشنیده‌ام و اگر شخصی چنین ادعایی کرده خود باید پاسخگو باشد. البته اردوگاه اجباری در کار نیست بر اساس ماده 15 قانون معتادان باید به صورت خودمعرف به اردوگاه‌های ترک اعتیاد مراجعه کنند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تهیه سلسله سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد و گفت: رسانه‌ها باید در این بخش به کمک ستاد بیایند و ما را در فرهنگ‌سازی برای مبارزه با مواد مخدر یاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha