سلامت نیوز: دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با انتقاد از تاخیر زیاد در استانداردسازی سوخت گفت: در تمام دنیا خودروها به سمت آلودگی صفر پیش می‌روند و برای حمل‌و‌نقل عمومی از انرژی سولار و برق استفاده می‌کنند اما درایران پس از هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت گاز دوباره اتوبوسهای گازوئیلی شماره‌گذاری شدند.

معصومه ابتکار در گفتگو با مهر با بیان اینکه سنجش آلودگی هوا باید بر اساس استانداردهای جدید انجام شود گفت: متاسفانه سازمان محیط زیست همچنان بر اساس شاخص های قدیمی آلودگی هوا را سنجش می کند این در حالی است که در تمامی دنیا این استانداردها در هر دوره زمانی  بازنگری می‌شود و ارتقا پیدا می کند.

سوخت و خودروی غیراستاندارد منشا آلودگی هوا هستند

وی ادامه داد: سوخت و خودروی غیراستاندارد منشا آلودگی هوا هستند و تا این دو مشکل بر طرف نشود هیچ اتفاق تازه ای برای حل بحران آلودگی هوا رخ نمی دهد.

ابتکار با تاکید بر این که مبنا افزایش آلاینده های هوا، آلودگی سوخت است ادامه داد: وقتی سوخت استاندارد نداشته باشیم چگونه می توان به پاک شدن هوا امیدوار بود.

آسمان تهران 26 آذر ماه سال 90



خودروها در دنیا به سمت آلودگی صفر می روند

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که تاخیرهای زیادی در خصوص استاندارد سازی سوخت داریم گفت: بی توجهی به این موضوعات مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد می کند. در تمام دنیا خودروها به سمت آلودگی صفر پیش می روند و برای حمل و نقل عمومی شان از انرژی سولار و برق استفاده می کنند.

مدیران جدید برنامه های مدیران قبلی را تعطیل کردند

وی افزود: ده سال پیش شهر مکزیکو سیتی یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا بود و برنامه های مبارزه با آلودگی هوایش را همراه با تهران آغاز کرد. این شهر بسیار گسترده است و جمعیتی بالای 15 میلیون نفر دارد. امروز مکزیکو سیتی یکی از شهرهای پاک دنیا است. این موفقیت به دلیل انسجام برنامه و همگنی دستگاههای مرتبط با این موضوع بود زیرا مدیران جدید تمامی برنامه های گذشته را نفی و تعطیل نکردند.

آغاز کاهش آلودگی هوا از نقطه صفر

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه کل برنامه های کاهش آلودگی هوا که در گذشته انجام شده و نتیجه نیز داده بود با تغییر مدیریت تعطیل شد. اکنون مشاهده می کنیم تنها بازنگری در طرح جامع کاهش الودگی هوا 4،5 سال به طول کشید و دوباره تمامی برنامه ها از نقطه صفرآغاز شد.

اتوبوس های دیزلی دوباره شماره گذاری می‌شود

وی با اشاره به نقش اتوبوسها در آلودگی هوای پایتخت گفت: بهترین سوخت برای اتوبوسها گاز است که متاسفانه بعد از اجرایی شدن قانون هدفمند شدن یارانه‌ها و افزایش قیمت گاز دوباره اتوبوسهای گازوئیلی شماره گذاری شدند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha