سلامت نیوز: مقامات بهداشتی ویتنام اعلام كردند: شیوع عفونت ویروسی دست، پا و دهان در این كشور از اواخر ماه نوامبر سال جاری میلادی تاكنون، 156 قربانی گرفته است كه اكثر آنها نیز كودك بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آمارها حاكیست در این مدت بیش از 96 هزار نفر نیز در این كشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

یك مقام رسمی در وزارت بهداشت ویتنام می‌گوید: میانگین تعداد افراد مبتلا به این عفونت در هفته كاهش یافته و از حدود 3000 مورد در ماه سپتامبر به 2460 مورد ابتلا در ماه نوامبر كاهش پیدا كرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در بیانیه‌ای هشدار داد: افرادی كه به این كشور سفر می‌كنند باید با رعایت بهداشت فردی به شدت از خودشان در برابر این بیماری محافظت كنند.

به گفته مسوولان ویتنامی، امسال شیوع بیماری دست، پا و دهان در این كشور نسبت به سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است. از سال 2008 میلادی حدود 10 تا 15 هزار مورد ابتلا در هر سال گزارش می‌شد و سالانه حدود 20 تا 30 كودك بر اثر این بیماری تلف می‌شدند اما امسال آمار قربانیان رشد نگران كننده‌ای داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیماری‌ دست‌، پا و دهان‌ عبارت‌ است‌ از یك‌ عفونت‌ ویروسی‌ كه‌ در گلو آغاز می‌شود و لوزه‌ها، پوست‌، لوله‌ گوارش‌ و دستگاه‌ عصبی‌ مركزی‌ را درگیر می‌سازد. این‌ بیماری‌ در شیرخواران‌ و كودكان‌ كم‌ سن‌ و سال‌ بروز می‌كند و علایم‌ شایع‌ آن شامل تب‌ ناگهانی‌، گلودرد همراه‌ با وجود تاول‌ و زخم‌ در دهان‌ و گلو، سردرد، بثورات پوستی‌ به‌ صورت‌ تاول‌ روی‌ دست‌ها، پاها و كشاله‌ ران، بی‌اشتهایی‌ و گاهی‌ درد شكمی‌ هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha