یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 38335
سلامت نیوز: رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به مشکلاتی که داروخانه داران کشور دارند، اقتصاد داروخانه ها را فلج خواند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی مدرسی در نشست انجمن داروسازان که روز یکشنبه در محل این انجمن برگزار شد، افزود: سالهاست که مشکلات دارویی کشور تکرار می‌شود ولی نمی‌دانیم که چرا نمی‌توان به راه حل این معضلات دست پیدا کرد. مشکلات جامعه داروسازی به ویژه در داروخانه‌ها مشکل داروسازان نیست بلکه مشکل جامعه است.

وی با اشاره به عملکرد صندوق تامین اجتماعی افزود: صندوقهای بیمه و در راس آنها تامین اجتماعی مشکلاتی را در زمینه نسخه پیچی ایجاد کرده‌اند و قدمی برای حل این مشکلات که در نهایت به نفع بیماران تمام می‌شود، بر نمی‌دارند.

رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: ارائه خدمات مناسب مستلزم وجود شرایط مناسب برای داروساز و داروخانه‌هاست و این در حالی است که در حال حاضر داروسازان مجبور هستند که به اقتصاد فلج داروخانه خود فکر کنند و با توجه به سود پایین دارو در اندیشه تامین هزینه‌های داروخانه خود باشند.

مدرسی ادامه داد: در حال حاضر سود داروی خارجی 10 و دارو ایرانی 9/16 درصد است در این شرایط داروساز نمی‌تواند به خوبی بیمار خود را در زمینه چگونگی مصرف دارو راهنمایی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha