فریب ظاهر زیبای پیش غذاها را نخورید. برخی از این پیش غذاهای زیبا، درون خود غول کالری را پنهان کرده اند. مراقب باشید!!!

بدترین و بهترین پیش غذاها
سلامت نیوز :فریب ظاهر زیبای پیش غذاها را نخورید. به گزارش سلامت نیوز برخی از این پیش غذاهای زیبا، درون خود غول کالری را پنهان کرده اند. مراقب باشید!!!

بدترین: شکوفه ی پیاز


به گزارش سلامت نیوز اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص پیاز سرخ کرده هستید، این دور کمر شماست که ممکن است شکوفا شود. جوان بلیک، سخنگوی انجمن تغذیه ی ایالات متحده می گوید: "بهتر است غذای خود را با خوردن سبزیجات شروع کنید. اما اگر آنها را سرخ می کنید، در واقع در حال سرخ کردن کالری هستید." شکوفه ی پیازی که در رستوران های مشهور سرو می شود، 1552 کالری، 83 گرم چربی، و 5،508 میلی گرم سدیم دارد- بیش از دو برابر حد مجاز سدیم که بدن یک فرد بزرگسال سالم در طول یک روز نیاز دارد.




بهترین: کباب سبزیجات

سبزیجات کباب شده، بسیار مغذی و کم کالری بوده، و می تواند بهترین جایگزین برای پیاز سرخ کرده باشد. سعی کنید برای پیش غذا از این سبزیجات سفارش دهید. آماده کردن این کباب بسیار ساده است- می توانید از حلقه های پیاز، فلفل دلمه ای قرمز و سبز، قارچ، گوجه فرنگی و کدو سبز استفاده کنید.
با یک قلم مو، آنها را با مایع سیر، سرکه و ادویه جات، طعم دار نمایید. دو کباب بزرگ از این سبزیجات، در حدود 80 کالری خواهند داشت.



بدترین: کِرِم اسفناج و آرتیشو (کنگر فرنگی)


اجازه ندهید کلمه ی "اسفناج" شما را گول بزند. کِرِم سنتی اسفناج و آرتیشو، اصلاً پیش غذای سالمی نیست. سفارش یک وعده از این غذا، در حدود 1500 کالری، 100 گرم چربی، و 2500 میلی گرم سدیم دارد. اگر خواستید این کِرِم را در خانه تدارک ببینید، حتما از ماست کم چرب استفاده کنید.



بهترین: سالاد اسفناج


به گزارش سلامت نیوز یکی از بهترین پیش غذاها با کالری بسیار پایین، که می تواند به بهترین نحو شما را متقاعد کند تا در ادامه چه مقدار غذا بخورید. سالادهایی که با اسفناج یا دیگر سبزیجات برگدار سبزرنگ تهیه می شوند، بسیار عالی هستند. مطالعات نشان داده است که اگر وعده ی غذایی خود را با سالاد آغاز کنید، 10 درصد کمتر غذا خواهید خورد. یک فنجان اسفناج تازه همراه با یک قاشق سوپ خوری سرکه، فقط 150 کالری دارد.



بدترین: پنیر و سیب زمینی سرخ کرده


به اعتقاد بلیک یکی از بدترین پیش غذاها بشمار می آید، زیرا در واقع غذای اصلی شما محسوب خواهد شد و نه پیش غذا. برخی از آنها از کالری بیشتری نسبت به غذای اصلی برخوردارند. مدل معمول آن، سیب زمینی سرخ کرده با پنیر آب شده بر رویش است؛ در برخی مدل ها نیز قطعه های گوشت، قارچ یا انواع سس دیده می شود. یک وعده از این پیش غذا در حدود 2100 کالری، 150 گرم چربی، و نیاز کامل روزانه ی بدن انسان به سدیم (2300 میلی گرم) را در بر دارد.



بهترین: کیک دریایی (ماهی، میگو و ...)


بلیک توصیه می کند از پیش غذاهای سالم استفاده کنیم، پیش غذاهایی که زیاد سفارش نمی دهیم. خوردن کیک های دریایی شما را تشویق می کند تا با غذاهای دریایی بیشتر دوست باشید. این پیش غذا با سس چیلی سرو می شود. و یک وعده از آن در حدود 300 کالری، 16 گرم چربی، و 800 میلی گرم سدیم دارد. 



بدترین: تکه های چیزبرگر (گوشت و پنیر)


به گزارش سلامت نیوز فریب این تکه های کوچک را نخورید. این ساندویج های کوچک از کالری بسیار بالایی برخوردار هستند. سه تکه از آنها همراه با پنیر و سس، 1270 کالری، 81 گرم چربی، و 2270 میلی گرم سدیم را با خود به درون معده ی شما حمل می کنند.



بهترین: کباب گوشت گاو (یک سیخ)


اگر عاشق پیش غذای گوشتی هستید، این خوردنی را پیشنهاد می کنم. در برخی از رستوران ها، بخصوص رستوران های آسیایی، با سس بادام زمینی، سرو می شود. می توانید در خانه نیز آن را تهیه کنید؛ بسیار ساده است. قطعه ای از گوشت کم چرب گاو را به پیاز، سیر، سویا سس، و سس گوشت آغشته نموده و پس از قرار دادن در سیخ، کباب کنید. حدود 120 گرم از آن دارای 130 کالری، 5 گرم چربی، و 803 میلی گرم سدیم می باشد.



بدترین: پوست های سیب زمینی پُر شده


پوست های سیب زمینی که با پنیر آب شده، تکه های گوشت، و کِرِم ترش پُر می شوند، به همان اندازه که وسوسه انگیز به نظر می رسند، چاق کننده نیز هستند. بلیک درباره ی این پیش غذا اینطور هشدار می دهد: شما علاوه بر خوردن یک سیب زمینی کامل، چربی های اشباع شده ی اضافی آن را نیز مصرف می کنید. اگر نمی توانید در برابر این پیش غذا مقاومت کنید، تنها یک عدد از آنها را سفارش دهید که حدود 150 کالری دارند. اگر بخواهید یک بشقاب کامل از آنها را ببلعید، حدود 1000 کالری، 100 گرم چربی، و 1900 میلی گرم چربی را وارد بدن خود خواهید کرد.




بهترین: دلمه ی قارچ (قارچ شکم پُر)


به جای آنکه پوست سیب زمینی پُر شده سفارش دهید، به دنبال خوردن این پیش غذا باشید. هر یک از این قارچ های فنجانی پُر شده با پنیر و تکه نان های سوخاری شده، در حدود 50 کالری دارند. این بدان معناست که با خوردن یک جین از این قارچ ها، تنها حدود 300 کالری، 19 گرم چربی، و 720 میلی گرم چربی مصرف می کنید.




بدترین: بال مرغ

یک وعده ی معمولی از این پیش غذا بیش از 700 کالری و 40 گرم چربی دارد. حال با اضافه کردن کِرِم سنتی، در حدود 200 کالری و 20 گرم چربی به آن افزوده می شود. این بدان معناست که پیش از سرو وعده ی غذای اصلی، شما 900 کالری و 60 گرم چربی وارد بدن خود کرده اید. در ضمن، 2000 میلی گرم سدیم را نباید فراموش کرده و از قلم انداخت. 





بهترین: کاهو پیچ

اگر عاشق مرغ تند هستید، بال های مرغ را فراموش کنید؛ و به جای آن کاهو پیچ را امتحان کنید. این پیش غذا را می توان به راحتی در خانه نیز تهیه کرد. تکه های کوچک مرغ تند را همراه با سبزیجات در برگ های کاهو بپیچید. هرکدام از این برگ های پیچیده شده، در حدود 160 کالری و 7 گرم چربی دارند. با سفارش یک وعده از این پیش غذا در رستوران که شامل چهار برگ کاهوی پیچیده شده است، بدن شما، 640 کالری، 28 گرم چربی، و 650 میلی گرم سدیم، دریافت می کند.


بدترین: چوب های موزارلا (چوب های پنیری سرخ شده)

باید در رابطه با این چوب های پنیری گرم و چسبناک که بسیار هم وسوسه انگیز هستند، به نکته ای اشاره کنم- لطفا نگاهی به ارزش غذایی آنها بیاندازید. یک وعده ی معمول از این پیش غذا در حدود 940 کالری، 46 گرم چربی، و 2830 میلی گرم سدیم، را وارد بدن شما می کند. بنابراین می توان گفت، چوب های موزارلا تا حد زیادی، هم تراز بال های مرغ هستند.


بهترین: ایدامامه

از خانه بیرون بروید، و سعی کنید غذایی جدید و کاملا متفاوت را امتحان نمایید. این غلاف های سبز، که با عنوان ایدامامه شناخته می شوند، پیش غذایی محبوب در رستوران های آسیایی محسوب می شود. باز کردن این غلاف ها و خوردن سویاهای تازه ی درون آن، کاری جالب و بسیار مفرّح است. یک وعده از این پیش غذا، در حدود 122 کالری، و 5 گرم چربی، دارد.


بدترین: ناچوز (غذایی مکزیکی) همراه با پنیر و سس چیلی

شاید برای شروع یک شب شاد و به یاد ماندنی، پیش غذایی جالب توجه به نظر آید؛ اما ناچوز به همراه پنیر، از ناسالم ترین پیش غذاها بشمار می آید. اگر بخواهید یک وعده از آن را به تنهایی بخورید، در واقع، 1680 کالری، 108 گرم چربی، و 4280 میلی گرم سدیم- بیش از دو برابر حد مجاز سدیم که بدن یک فرد بزرگسال سالم در طول یک روز نیاز دارد- خواهید خورد.



بهترین: برش های باریک فلفل همراه با سالسا


بهترین جایگزین برای خوردنی های چیپسی به شمار می آید. فلفل های دلمه ای قرمز و سبز را باریک باریک، برش دهید و آنها را به مانند چیپس در سالسا فرو کرده و بخورید. این روش بسیار جالب برای خوردن سبزیجات در وعده های غذایتان است. می توانید یک فلفل دلمه ای کامل را مثل چیپس بخورید و تنها 50 کالری دریافت کنید.


 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha