یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
سلامت نیوز: دبیر اجرایی نخستین كنگره بین‌المللی سوختگی بیشترین موارد سوختگی‌ در كشور را سوختگی‌های خانگی اعلام كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، آخوندی نسب دبیر اجرایی نخستین كنگره بین‌المللی سوختگی كشور درباره آمار بالای موارد سوختگی در ایران نسبت به آمارهای جهانی هشدار داد و گفت: باید به معضل سوختگی در كشور بیشتر پرداخته شود تا بیمارانی كه دچار این عارضه شده و اغلب از قشر ضعیف جامعه هستند از حمایت بیشتری برخوردار شوند.

وی افزود: با توجه به این‌كه بیشترین سوختگی در كشور ما سوختگی‌های خانگی است، آمار سوختگی‌های صنعتی و سوختگی‌های ناشی از ولتاژ قوی و اسید پاشی نیز قابل توجه است.

آخوندی نسب درباره آمار بیماران سوختگی در كشور گفت: سال گذشته 133 مورد سوختگی الكتریكی به مراكز سوختگی مراجعه كرده‌اند كه 64 مورد از آنها منجر به قطع عضو شده‌اند، امسال نیز تا كنون 94 مورد سوختگی الكتریكی داشته‌ایم كه 33 مورد منجر به قطع عضو شده است.

وی افزود: گاهی اوقات بیمار 2، 3 و گاهی 4 عضو بدن خود را از دست می‌دهد كه در این زمینه مكاتباتی با وزارت كشور، وزارت نیرو و شهرداری صورت گرفته تا بتوان اقدامات پیشگیرانه ‌ای انجام داد.

معاون پژوهشی مركز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان این كه سوختگی در اطفال نیز در كشور ما از آمار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: سیستم گرمازایی در كشور ما در بسیاری از منازل، مهد‌ها و محل كار بسیار قدیمی و فرسوده بوده و از استاندارد و امنیت لازم برخوردار نیست، به همین جهت معضل سوختگی كودكان را همیشه تهدید می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha