سلامت نیوز: رییس انجمن داروسازان ایران گفت: سود دارو كفاف هزینه‌های داروخانه‌ها را نمی‌دهد و در این شرایط تعرفه خدمات دارویی با وجود گذشت 9 ماه از سال 90 هنوز اعلام نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر رهبر مژدهی آذر - رییس انجمن داروسازان ایران - در نشست انجمن داروسازان كه امروز در محل این انجمن برگزار شد، اظهار كرد: با وجود آنكه تعداد داروسازان نسبت به دیگر گروه‌های پزشكی پیش و پس از انقلاب كمتر بوده است ولی آنها خدمات زیادی را به مردم ارائه كرده‌اند و پس از انقلاب اسلامی و هنگام جنگ تحمیلی و بعد از آن با وجود تحریم‌ها و كارشكنی‌های برخی از كشورها، داروسازان چه در صنعت دارو و چه تاسیس داروخانه در نقاط مختلف كشور، زحمات زیادی را برای تامین داروی بیماران كشیدند. از سوی دیگر در سال‌های اخیر داروسازان تولید داروهای نوتركیب را آغاز كرده‌اند و ایران جزو كشورهای معدودی است كه به این افتخار دست پیدا كرده است.

وی افزود: با وجود همه این خدمات متاسفانه داروسازان مورد كم لطفی برخی مسوولان قرار گرفته‌اند. به عنوان نمونه آنان در زمینه پرداخت مالیات با مشكلاتی مواجه هستند و شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است كه داروخانه‌ها توان پرداخت مالیات خود را ندارند.

مژدهی آذر تاكید كرد: نگرش برخی مسوولان نسبت به داروسازان مبتنی بر واقعیت نیست و برخی از آن‌ها به داروسازان به عنوان داروفروش می‌نگرند. این در حالی است كه داروسازی در سال 2008 مهمترین شغل دنیا شناخته شد و بر اساس آمارهای منتشر شده 98 درصد از داروسازان ایرانی كه به آمریكا مهاجرت كرده‌اند، منشاء ارائه خدمات در این كشور بوده‌اند و به عنوان بهترین مهاجران این كشور شناخته شده‌اند. بنابراین از مسئولان می‌خواهیم كه به داروسازان بیشتر توجه و بستر ارائه خدمات علمی را برای آنان فراهم كنند.

رییس انجمن داروسازان ایران اضافه كرد: در حال حاضر آیین‌نامه‌هایی اجرا می‌شود كه دست و پا گیر هستند و موجب اعمال نظر مسئولان برخی از دانشگاه‌های علوم پزشكی شده است.

مژدهی آذر با بیان اینكه با وجود همه خدمات ارائه شده از سوی داروسازان، چرا آنان باید مورد بی مهری قرار بگیرند و به خواسته‌های آنها توجه نشود، گفت: بارها تقاضای ملاقات با وزیر بهداشت را كرده‌ایم ولی به تقاضاهای ما ترتیب اثر داده نشده است. البته از مسوولان سازمان غذا و دارو به دلیل اقدامات انجام شده در زمینه دارو سپاسگذاریم با این حال انتظار بازنگری در آیین‌نامه داروخانه‌ها را داریم چرا كه هدف از تدوین آن، اصلاح امور، جلوگیری از تنش و اعمال سلیقه بوده است اما در آیین نامه تصویب شده این اهداف محقق نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha