یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 38402

در این روش پس از بی حسی موضعی در ناحیه پوست روی بیضه ها حدوداً یک سانتی متر از مجرای منتقل کننده اسپرماتوزوئید ( وازدفران) را بر می دارند ودو انتهای دیگر را می دوزند ومجدداً مجرا را در داخل بیضه آزاد می کنند.

سلامت نیوز : عقیم کردن مردان که به وازکتومی مشهور است. امروزه به عنوان یکی از بهترین وکم هزینه ترین روشهای کنترل جمعیت در جهان متداول است.
 هنگامی که یک زوج موفق به این نتیجه رسیدند که از تولد مجدد نوزاد پیشگیری کنند وبه عبارتی دیگر به فکر آینده وتربیت ورشد بهتر فرزندان موجود باشند ، پس از مشورت با همدیگر ، مرد برای بستن لوله به پزشک مراجعه می کند. در این روش پس از بی حسی موضعی در ناحیه پوست روی بیضه ها حدوداً یک سانتی متر از مجرای منتقل کننده اسپرماتوزوئید ( وازدفران) را بر می دارند ودو انتهای دیگر را می دوزند ومجدداً مجرا را در داخل بیضه آزاد می کنند.

در این روش که حدوداً بیست دقیقه وبه صورت سرپایی وحتی بدون بخیه وتیغ جراحی نیز امکان پذیر است ، هیچ گونه عوارضی در بر ندارد.

هر چند در هر نوع جراحی کوچک وبزرگ رخدادهای نادری چون خونریزی وهماتوم وعفونت امکان پذیر است اما همه این عوارض به آسانی قابل درمان هستند. البته اسپرماتوزوئیدها ( مایع منی وعوامل ازدیاد نسل ) برای ماهها بعد از وازکتومی هنوز در سیستم مجرای پروگزیمال باقی می مانند که باید یک تا دو بار اسپرموگرام ( شمارش اسپرمها ) به فاصله یک تا دو ماه پس از وازکتومی توسط آزمایشگاه انجام پذیرد تا شمارش اسپرم منفی شود ( طبق پزشک معالج ).

فواید وازکتومی
1.    بهترین روش کنترل وپیشگیری از بارداری است.
2.    کم هزینه وفاقد عوارض است ( در مراکز بهداشتی ودرمانی به طور رایگان انجام می شود).
3.    همسر مجبور نمی شود از قرصهای ضد بارداری و( ای یودی ) استفاده کند چون همگی دارای عوارض پزشکی هستند.
4.    عمل بستن لوله زنان یا توبکتومی به مراتب سخت تر وعارضه دار تر از وازکتومی است.
5.    نتایج این عمل از سالها پیش در آمریکا واروپا برای همگان ثابت شده است ومردان این کشورها پس از اولین بارداری اقدام به وازکتومی می کنند هر چند گروهی نیز تمایل به وازکتومی پس از دومین فرزند را نشان می دهند.
6.    در صورتی که فردی پس از وازکتومی تمایل به تولد فرزند دیگری داشت می تواند به پزشک مراجعه کند وپس از جراحی به حالت اولیه بر گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha