یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 38405
سلامت نیوز: خیلی پیش می‌آید که بچه‌های امروزی ترجیح بدهند غذایشان را جدا از خانواده و در اتاق خودشان بخورند. حالا یا به بهانه درس خواندن و وقت نداشتن یا به بهانه‌هایی مثل کار داشتن با کامپیوتر.

 اما شاید بد نباشد که بدانید این کار صرف نظر از تمام آسیب‌هایی که به روابط خانوادگی وارد می‌کند، یکی از مهم‌ترین علت‌های چاقی است! متخصصان دانشگاه بریستول در بررسی‌های جدید خود تایید كرده‌اند كه اگر پشت میز كامپیوتر غذا یا هله هوله بخورید، در طول روز مقدار بیشتری كالری دریافت خواهید كرد و بدون كنترل تنقلات مصرف می‌كنید.متخصصان بررسی كردند كه به چه روش‌هایی حافظه و توجه تحت تاثیر اشتها قرار می‌گیرد.
آنها همچنین متوجه شدند كسانی كه به این شیوه تغذیه می‌كنند اغلب فراموش می‌كنند كه در پایان چقدر خوراكی و غذا خورده‌اند و حتی گاهی به سختی به یاد می‌آورند كه غذا چه چیزی خورده‌اند. بنابراین یک نوع آشفتگی در وعده غذایی به وجود می‌آید كه تاثیر چشمگیری روی افزایش چاقی دارد. هله هوله‌هایی که شما به عنوان میان وعده برای فرزندتان می‌برید و پشت کامپیوتر به او تحویل می‌دهید هم همین وضعیت را دارند.
 بنابراین سعی کنید که اولا فرزندتان را وادار کنید غذایش را کنار شما صرف کند، ثانیا از گذاشتن هر نوع خوراکی به خصوص بیشتر از نیاز فرزندتان روی میز کامپیوتر او خودداری کنید. شما با این کار لطف بزرگی به او می‌کنید و او را از خطر چاقی، سوء‌هاضمه و بدخوری نجات می‌دهید.
مطمئن باشید هیچ کاری آنقدر ارزش ندارد که فرزندتان به طور مداوم پای آن بنشیند و با این کار سلامت خود را به خطر بیندازد.

منبع: اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha