یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 38418
سلامت نیوز: حتما شنیده اید هفته‌ای سه بار مصرف ماهی مساوی است با سلامتی قلب! امگا3 موجود در غذاهای دریایی، بدن را در مقابل سرطان و بیماری قند محافظت کرده و پیشرفت آلزایمر را در مراحل اولیه کند می‌کند.
 
موادلازم:
ماهی آمور,فیتوفاگ ,كپور یك كیلو
نمك ,فلفل ,آبلیمو وزعفران بمیزان لازم
لوبیا سبز ۲-۳ لیوان (پخته شده با آب ونمك)
رب گوجه فرنگی ۴قاشق غذاخوری
فلفل سبزشیرین ۲عددریزشده شده)
زردچوبه ,فلفل ,دارچین وادویه یك قاشق مرباخوری
برنج ۴ لیوان
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
سیر ۳ حبه (رنده
پیاز ۲عدد

طرزتهیه:

برنج را ۲ ساعت قبل با نمك خیسانده , سپس آبكش كرده وكنار می گذاریم (برنج را از حد معمول , باید زنده تر برداشت)۱ عدد پیاز خرد كرده را دركمی روغن وزردچوبه تفت داده همراه با ماهی وكمی نمك حدود ۵ دقیقه با یك استكان آب می پزیم .(البته قبلاً ماهی را شسته وخوب تمیز كرده داخل شكم آن را خالی كرده وتكه تكه می كنیم )بعد از اینكه ماهی پخته شد، استخوان های آنرا جدا كرده با یك عدد پیاز رنده شده كه آب آن را گرفته ایم وسیر رنده شده وكمی ادویه خوب ورز داده ،گوشت را بصورت كله گنجشكهای كوچك درآورده ،در روغن سرخ می كنیم. در كمی روغن فلفل را تفت داده وكمی زردچوبه اضافه كرده ، سپس لوبیا سبز را داخل آن كمی تفت می دهیم وبعد از آن سیب زمینی وماهی را اضافه می كنیم.در همان ماهیتابه مواد را هم زده ، مقداری روغن در كنار آن ریخته ورب گوجه فرنگی را در آن تفت داده ، با بقیه مواد مخلوط می كنیم .

در انتها ادویه و آبلیمو را اضافه كرده وحرارت را خاموش می كنیم .در صورتی كه بخواهیم مواد ماهی را با برنج آغشته كنیم همان مواد اولیه ماهی را بعنوان خورشت ماهی می توان استفاده كرد.ته قابلمه را روغن ریخته بعد از داغ شدن ته قابلمه دلخواه را گذاشته مقداری برنج آبكش شده را می ریزیم وروی آن كمی از مواد پخته وسپس مقدار كمی دارچین وزعفران آب زده اضافه می كنیم وبه همین ترتیب عمل كرده تا مواد وبرنج تمام شود. سپس در قابلمه را گذاشته بعد از یك ربع با حرارت متوسط وبعد از بخار كردن برنج در آن را برداشته در صورتی كه روغن نیاز داشته باشد روغن را اضافه كرده ودمكنی روی قابلمه می گذاریم با حرارت بسیار كم با شعله پخش كن حدود نیم ساعت دیگر به پخت غذا ادامه می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha