سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، بر پرداخت مطالبات میان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان تأکید کرد و شفاف‌سازی میزان این مطالبات را خواستار شد.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: مطالبات تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک بدهی دو طرفه است، این در حالی است که هم‌اکنون بدهی وزارت بهداشت در قیاس با بدهی تأمین اجتماعی بیشتر است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که مطالبات میان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان، یک دوگانگی مالی است، گفت: هم‌اکنون سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و وزارت بهداشت و درمان به شرکت‌های دارویی بدهکار است.

وی با تأکید بر پشتیبانی نکردن مراکز بهداشتی خصوصی از بیمه تأمین اجتماعی، بیان کرد: علت اصلی این موضوع پرداختن نشدن بدهی سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌ها است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، ادامه داد: هم‌اکنون مقرر شده است که بدهی تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت پرداخت شود، اما نخست باید مطالبات تأمین اجتماعی مشخص و شفاف شود.

اسناد موجود نشان می‌دهد که بیمارستان‌های وزارت بهداشت ۱۷۶ میلیارد تومان از صندوق تأمین اجتماعی طلبکار هستند، این در حالی است که شرکت‌های دارویی صندوق تأمین اجتماعی ۱۹۶ میلیارد تومان از مراکز درمانی وزارت بهداشت طلب دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha