سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون شهری و مدیریت روستایی در مجلس هشتم با تأکید بر اهمیت توسعه وسایل نقلیه عمومی به‌ویژه مترو، با مکلف کردن دولت به پرداخت دو میلیارد دلار اعتبار سهم مترو، گسترش این وسیله نقلیه شهری را بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا اعلام کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: یکی از منابع آلودگی هوای کلان‌شهرهایی مانند تهران، فرسودگی خودروهای شهری است که با از رده خارج کردن این خودروها می‌توان از شدت آلودگی هوا کم کرد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۰ درصد از آلودگی‌ها حاصل از خودروهای فرسوده است، افزود: ارتقای فنی دانش خودروهای نو و ارائه آن به مردم با شرایط مطلوب می‌تواند نویدبخش کاهش آلودگی هوا و نوسازی امکانات شهری به شمار آید.

وی ادامه داد: نشست‌هایی که مسئولان شهری و رفاهی برای کاهش آلودگی هوا برگزار می‌کنند برای ارائه راهکاری در این زمینه و اجرایی کردن آن بوده، که طرح زوج و فرد کردن تردد خودروها یکی از موضوع‌های طرح شده در این نشست‌ها است.

محسنی‌بندپی گفت: بهتر است محور این نشست‌ها در راستای راهی برای استانداردسازی سوخت قرار گیرد؛ زیرا هم‌اکنون سولفور موجود در گازوییل مصرفی، ۵۰ برابر بیشتر از سقف استاندارد آن است و با گذشت زمان، زیان‌های زیادی را بر سلامت انسان‌ها وارد خواهد کرد.

وی یادآور شد: با استانداردسازی و افزایش کیفیت سوخت و همچنین فرهنگ‌سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای کارهای روزمره، می‌توان به کاهش آلودگی هوا کمک کرد؛ زیرا مردم به‌عنوان یکی از مهمترین عوامل در میزان آلودگی هوا نقش اساسی دارند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، در باره توسعه فضای سبز به عنوان یکی دیگر از راهکارهای کاهش آلودگی هوا، یادآور شد: همچنین دولت مکلف به پرداخت دو میلیارد دلاری حق مترو برای گسترش امکانات و افزایش حجم جابه‌جایی نیروی انسانی به نقاط مختلف شهر است و باید هر چه سریع‌تر این بودجه را پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha