دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 38440
سلامت نیوز: به‌كارگیری روش های صحیح دستور دادن، عدم آگاهی والدین نسبت به چگونگی مدیریت رفتارهای نامطلوب كودك، می تواند منجر به واكنش های ناخوشایند و در نتیجه آسیب رساندن به كودك شود.

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، زهرا افسری كارشناس اداره روان وزارت بهداشت با اشاره به این كه فرزند پروری تاثیر مستقیمی بر رشد بهینه جسمانی كودكان دارد، اظهار داشت: آموزش مهارت‌های فرزند پروری ارتباط متقابل والدین با یكدیگر و با فرزندانشان را بهبود بخشیده و در نتیجه اختلافات والدین در رابطه با شیوه تربیت كودک را كاهش می‌دهد.
 
وی افزود: آموزش مهارت‌های فرزند پروری منجر به كاهش اضطراب و افزایش اعتماد به نفس در والدین می‌شود و اگر والدین مهارت‌های مدیریت مناسب رفتارهای كودكان را بیاموزند، رابطه بهتری با فرزندانشان برقرار كرده و در نهایت خودشان نیز احساس رضایت بیشتری می‌كنند.
 
كارشناس اداره روان، خودداری از هرگونه تماس فیزیكی، تماس چشمی و هر گونه ارتباط كلامی را از جمله اصول مهم فرزند پروری عنوان كرد و گفت: با به كارگیری روش های صحیح دستور دادن، میزان پاسخگویی كودكان به توصیه‌های والدین و به عبارتی حرف شنوی آن‌ها افزایش می‌یابد.
 
به گفته افسری، رابطه مناسب والدین و فرزندان، زمینه ساز تسهیل در شناسایی رفتارهای پرخطر، مشكلات جسمی، روانی و اجتماعی مانند سوء مصرف مواد، خودكشی، ایدز، هپاتیت و سایر آسیب‎های تهدید كننده در نوجوانان می‌شود و امكان مداخله مؤثر را فراهم می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha