سلامت نیوز: رئیس کمیته بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه طرح آموزش 50 ساعت پیش از ازدواج از طریق شورای عالی استانها پیگیری می‌شود گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح خانواده‌های نوپا کمتر در معرض آسیب قرار گیرند.

معصومه آباد در گفتگو با مهر با اشاره به مشکلات خانواده های نوپا در کشور گفت: بیشتر مشکلاتی که جوانان ما به عنوان خانواده های نوپا با آن مواجه هستند نداشتن مهارت لازم و کافی برای تشکیل یک زندگی خوب و استمرار یک زندگی سالم است که این کمبود مسئولان را متوجه نیاز به بسته آموزشی مدونی برای مهارتهای ارتباطی، مدیریت اقتصادی، مدیریت عاطفی و... برای جوانان می کند .

وی با بیان اینکه آموزش به جوانان لازمه یک زندگی خوب است گفت: برای تدوین این آموزشها با کارشناسان مختلفی صحبت شد و در مجموع به این نتیجه رسیدیم که 50 ساعت برای آنکه جوانان در ابتدای ازدواج بتوانند نیازهای روحی، روانی، عاطفی، جنسی و...تامین کنند کافی است. این طرح در مجمع بانوان شوراهای کلان شهرها مطرح و تایید شد و به شورای عالی استانها ارسال شد اما برای تائید باید مجرای قانونی خودش را طی کند که امیدواریم با پیگیریهای ما هر چه زودتر این پیشنهاد مصوب شود.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که با وجود هشدار در خصوص افزایش زنان سرپرست خانواده شورا چه برنامه ای حمایتی برای این شهروندان در نظر گرفته است گفت: تلاش کرده ایم که در برنامه هایی که جنبه حمایتی دارند ردیفی را برای سرپرست خانوار در نظربگیریم.

همچنین تشکلی با عنوان " ستاد توانمندی زنان "ایجادشده که 10 هزار تن از زنان سرپرست خانواده را از نظر اشتغال ، درمان ، آموزش و ... تحت پوشش قرار داده است. نکته قابل توجه اینکه این 10 هزار نفر از هیچ گونه برنامه حمایتی مشخصی توسط سازمان های مسئول همچون بهزیستی و کمیته امداد برخوردار نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha