دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 38451
سلامت نیوز :بیمارانی كه پس از بروز سكته قادرند پاهای خود را به صورت ضربدری روی هم قرار دهند از سلامت بیشتری برخوردار بوده و میزان مرگ و میر در آن ها كمتر است.
افرادی كه پس از سكته مغزی شدید قادر به قرار دادن پاهای خود به صورت ضربدری هستند، امید به بهبودی در آن ها بیشتر است.
فدرسون اعلام كرد، افرادی كه در 15روز اول بعد از بروز سكته شدید قادر به گذاشتن پاهای خود به حالت ضربدری هستند، احتمال بیشتری دارد كه در زندگی روزمره خود استقلال داشته و كمتر دچار مشكلات عصبی شوند. مطالعات نشان داد كه میزان مرگ و میر در این افراد هم پایین تر است.
با وجود اینكه سكته شدید باعث اختلال در حركت و حتی كاهش هوشیاری می شود، اما محققان دریافتند كه برخی از این بیماران هنوز قادر به انداختن پاهای خود روی یكدیگر هستند كه این كار، آسان به نظر نمی رسد.
این مطالعه بر روی 68 بیمار كه دچار سكته شدید شده و نیاز به درمان مراقبت های ویژه از جمله تهویه داشتند صورت گرفت. در این مطالعه، دو گروه 34 نفره تشكیل شد، یك گروه می توانستند پاهایشان را روی هم بیندازند و گروه دیگر قادر به این كار نبودند. این مطالعه به مدت یك سال روی بیماران صورت گرفت.
مطالعه نشان داد كه میزان مرگ و میر در گروه اول كه قادر به گذاشتن پاهای خود به صورت ضربدری بودند یك نفر یا 9درصد بود این درحالی است كه این میزان در گروه دوم كه قادر به این كار نبودند حدود 18نفر یا 53درصد بود.
همچنین گروه اول با مشكلات عصبی كمتری در زمان ترخیص از بیمارستان روبه رو بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha