دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 38467
سلامت نیوز: کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: قیمت بالای میوه و سبزی موجب بروز سوءتغذیه در افرادی می‌شود که توان خرید آن را ندارند؛ مصرف نکردن میوه و سبزی موجب اضافه وزن و چاقی در افراد می‌شود.

پریسا ترابی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سوءتغذیه فقط به کم یا زیاد مصرف کردن مواد غذایی نیست و مصرف غذاهای آماده و رستورانی نیز موجب بروز سوءتغذیه در افراد می‌شود.

وی گفت: اگر به هر دلیلی افراد مواد غذایی را به میزان کافی مصرف نکنند سوءتغذیه بروز می‌کند همچنین اگر افراد انتخاب درستی در تهیه مواد غذایی نداشته باشند، خود این مسئله موجب بروز سوءتغذیه خواهد شد.

کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت اضافه کرد: بروز سوءتغذیه هم در طیف مرفه جامعه و هم در اقشار کم درآمد جامعه وجود دارد و منحصر به اقشار کم درآمد نیست.

ترابی بیان داشت: مصرف نوشابه‌های گازدار و تنقلات بی‌ارزش موجب بروز سوءتغذیه می‌شود و بهترین غذا، غذایی است که در منزل تهیه شود و سرشار از موادغذایی سالم و پر ارزش باشد.

وی ادامه داد: افراد کم درآمد که توان خرید گوشت را ندارند، می‌توانند از تخم مرغ که معادل گوشت است، استفاده کنند همچنین باید به جانشین‌ها و جایگزین‌های موادغذایی توجه داشته باشیم.

کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: قیمت بالای میوه و سبزی موجب بروز سوءتغذیه در افرادی می‌شود که توان خرید آن را ندارند؛ مصرف نکردن میوه و سبزی موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha