سلامت نیوز: روانپزشكان در یك مطالعه جدید پاسخ این سوال را پیدا كرده‌اند كه چرا بسیاری از مردم پس از این كه آسیب جسمی می‌بینند، شروع به تندگویی می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ‌متخصصان علوم روانپزشكی در دانشگاه «كیل» دریافته‌اند كه اگر پس از اینكه به خودتان آسیب زده‌اید ناخودآگاه شروع به تندگویی می‌كنید به این خاطر است كه این كار درد ناشی از آسیب دیدگی جسمی شما را كاهش می‌دهد.

به نوشته روزنامه تلگراف، این متخصصان متوجه شده‌اند كه ادا كردن چندین اصطلاح و واژه‌ای كه به طور معمول به عنوان تندگویی استفاده می‌شوند، می‌تواند واقعا تاثیر تسكین دهنده درد را داشته باشد بویژه برای افرادی كه همیشه از واژه‌های مودبانه و مناسب استفاده می‌كنند و معمولا بد و بیراه و ناسزا در گفتار خود بكار نمی‌برند.

در یك آزمایش متخصصان از گروهی دانشجوی داوطلب درخواست كردند دست‌های خود را در دو نوبت داخل آب یخ قرار دهند در نوبت اول از این دانشجویان خواسته شد در این وضعیت تندگویی كنند و در نوبت دوم نیز باید از جملات عادی و مودبانه استفاده می‌كردند. در پایان آزمایش معلوم شد وقتی دانشجویان اجازه داشتند تندگویی كنند مدت طولانی‌تری می‌توانستند دستهای خود را در داخل آب یخ نگه دارند و سرمای آب را تحمل كنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha