دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 38473
سلامت نیوز: به گفته مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران هوای داخل منازل هم آلوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه شاخص آلودگی های امروز براساس ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون 128 است ، حال آن که حد استاندارد 100 محاسبه می شود گفت : ماسک هایی که برای تنفس در آلودگی هوا استفاده می شوند ، اثر گذار نیست و ذرات معلق به راحتی از ماسک ها عبور می کنند.

یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد : در این روزها که با تشدید وضعیت آلودگی هوا مواجه هستیم به اقشار آسیب پذیر از جمله کودکان، بیماران قلبی و تنفسی ، سالمندان و..توصیه می شود تا حد ممکن از تردد در شهر به ویژه نقاطی که ترافیک سنگین دارند و میزان آلایندگی در آن نقاط بالا است، خودداری کنند.

وی افزود: در حال حاضر تقریبا در تمامی مناطق تهران میزان آلایندگی ها بالا است و به خصوص در مناطق مرکزی و پرتردد که ترافیک سنگین است ، آلایندگی بیشتری وجود دارد که به شهروندان توصیه می شود از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند تا کمتر در معرض اثرات آلودگی هوا قرار گیرند.

رشیدی گفت : اولین اثر آلودگی هوا بر روی سیستم تنفسی ، افزایش فشار خون و به دنبال آن حملات قلبی است که این مساله می تواند خطرات زیادی را برای سلامتی و جان شهروندان ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد : آلودگی هوا به داخل منازل و محیط های سرپوشیده نیز نفوذ می کند و اگر چه میزان آلاینده ها در این مکان ها کمتر از سطح شهر است اما این گونه نیست که تصور کنیم منازل و محیط های کاری دارای هوای مناسب بوده و در محیط های سرپوشیده از آلودگی هوا در امان هستیم .

وی در پایان تاکید کرد : توسعه حمل و نقل عمومی، ارتقای کیفیت خودروها و کیفیت سوخت، تردد کمتر خودروهای شخصی و... از راه کارهای اصلی آلودگی هوا هستند که باید به طور جدی به آنها توجه و عمل شود، نه آنکه تنها در شرایط اضطرار به یاد آلودگی هوا و مضرات آن بیافتیم و با مسکن های مقطعی سعی در التیام موقت درد داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha