دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 38477
سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پزشکی ایران از وجود 8 هزار پزشک عمومی بیکار در کشور خبر داد و گفت: وضعیت پزشکان عمومی به لحاظ شغلی و امنیت کاری، نامطلوب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علیرضا زالی در حاشیه برگزاری همایش سراسری پزشکان عمومی افزود: پرداخت نشدن مطالبات پزشکان عمومی از دیگر مشکلات نگران کننده این گروه از جامعه پزشکی کشور است.

معاون سازمان نظام پزشکی با اعلام اینکه در حال حاضر 8 هزار پزشک بیکار در کشور داریم، افزود: هم اکنون پزشکانی داریم که فعالیت شغلی آنها کمتر از ساعات کارشان است. یعنی تعداد زیادی پزشک عمومی داریم که به خاطر مشکلات فراوان حرفه ای و معیشتی به مشاغل غیر پزشکی روی آورده اند حال آنکه کاهش این معضلات نیازمند عزم ملی است.

زالی ادامه داد: مهم ترین موضوع درحال حاضر پایین بودن درآمد پزشکان عمومی و وضع معیشتی آنان است. در این میان وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مجلس جزو نهادهایی هستند که می توانند این مشکلات را برطرف کنند.

به گفته وی، در حال حاضر در روستاها برای هر 4 هزار نفر و در شهرها برای هر 2 هزار نفر یک پزشک داریم. بنابراین باید کاری کرد که به نسبت جمعیت به ازای هر هزار نفر یک پزشک وجود داشته باشد تا هم فعالیتها درحوزه سلامت با دقت و سرعت بیشتری صورت گیرد و هم فرصتهای جدید شغلی برای پزشکان عمومی فراهم گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha