سلامت نیوز: یکی از عوامل مزمن و حاد شدن بیماری سینوزیت، خوددرمانی است که باعث طولانی تر شدن طول مدت درمان بیماری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا،  قاسم کریمی متخصص گوش و حلق و بینی اظهار داشت: خوددرمانی مشکلات بعدی همچون مشکل گوارشی را به دنبال دارد بنابراین فرد بیمار باید از خوددرمانی پرهیز کند و طول مدت درمان سینوزیت را نیز کامل کند.
 
این متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: سینوزیت یک بیماری است که کودکان به دلیل ضعف سیستم ایمنی بیشتر به آن مبتلا می شوند و در معرض عوارض بیشتری نیز قرار دارند و بزرگسالان نیز با توجه به شرایط جسمی و نوع میکروبی که باعث این بیماری می شود، به سینوزیت مبتلا می شوند.
 
وی، گرد و غبارهای صنعتی، محیط های سرد و خشک و همچنین گرم و خشک، انحراف بینی و آلرژی را از فاکتورهای مستعد کننده ابتلا به سینوزیت دانست.

وی یکی از راه‌های پیشگیری از این بیماری را پرهیز از کشیدن سیگار و همچنین پوشاندن بینی در هوای سرد عنوان کرد و افزود: نشانه‌های اصلی بیماری سینوزیت، گرفتگی بینی، ترشح ته حلق و در موارد حاد بیماری، درد و تورم سینوس درگیر بیماری و تب، سر درد و عفونت است.

کریمی گفت: روش درمان نیز به این صورت است که بر اساس نوع میکروب، آنتی بیوتیک مناسب توسط پزشک تجویز می شود و همچنین بیمار باید از ورود به محل های مستعد کننده و تشدید کننده بیماری پرهیز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha