سلامت نیوز: نوزادی که با قلبی خارج از قفسه سینه در قزوین متولد شده بود روز گذشته جان سپرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این نوزاد که در تاریخ 27 آبان ماه امسال در بیمارستان پاستور قزوین با قلبی خارج از قفسه سینه متولد شد تعجب بسیاری را برانگیخت.

این نوزاد که در اتفاقی نادر با قلبی خارج از بدن متولد شده بود برای زنده ماندن سه روز پس از تولد در بیمارستان قدس قزوین جراحی شد.
 
دکتر علیرضا محمد زاده، فوق تخصص جراحی اطفال، صادق صادق رودسری، مسئول تیم جراحی، افشین فرهنگ، رزیدنت، علی اکبر زینالو، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و متخصص قلب کودکان، مرضیه خضری متخصص بیهوشی، صدیقی دستیار بیهوشی، در بیمارستان کودکان قدس این عمل را انجام دادند و کار در این مرحله با موفقیت انجام شد.

محمدزاده سرپرست تیم جراحی در آن زمان اعلام کرد این نوزاد پنج ناهنجاری داشت که جدار بالای ناف، نقص در دیافراگم، مشکل دیواره قلبی، شکل نگرفتن جناق سینه از جمله آنها بود که با عملی چهار ساعته قلب نوزاد در زیر پوست قفسه سینه قرار گرفت.

هر چند این عمل موفقیت آمیز بود اما پزشک جراح اعلام کرد با توجه به نوع نقص نوزاد، باید در چند ماه آینده نیز عمل جراحی دیگری روی نوزاد صورت گیرد.

پدر این نوزاد که تصمیم داشت عمل جراحی اولیه را نیز در تهران انجام دهد به دلیل عدم پذیرش بیمارستانهای تهران نتوانست کودک خود را به پایتخت منتقل کند اما پس از جراحی تصمیم گرفت علیرغم خوب بودن حال عمومی فرزندش این نوزاد را به علت وجود امکانات بیشتر پزشکی به تهران منتقل کند.

این نوزاد که در بیمارستان کودکان تهران بستری شده بود نتوانست این نارسایی را بیش از این تحمل کند و تسلیم مشیت الهی شد و روز گذشته جان سپرد.

نوزاد قزوینی که به بیماری نادر توراسیک اکتوپیاکوردیس مبتلا بود و قلبش بیرون از سینه می‌تپید در دومین زایمان یک مادر 22 ساله به دنیا آمده بود.

این نوزاد پسر، فرزند دوم خانواده بود و فرزند اول نیز به دلیل نارس بودن جان سپرده بود.
 
والدین این نوزاد هیچ نسبت خویشاوندی با هم ندارند و سن مادر 22 سال و پدر هم 28 سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha