دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 38503
سلامت نیوز :صرف بیمار بودن مادر در طول حاملگی شانس گرفتن آسم وآلرژی در نوزاد را افزایش نمی دهد وهمچنین درمان شدن یا نشدن مادر بیماراین شانس راتغییر نمی دهد هرچند که درمان نشدن خانم حامله آسمی روی رشد جنین اثرمنفی دارد.

 1-در سن زیر 3 سال آسم و آلرژی بینی کمتر به وقوع می پیوندد.

 2- موارد شبه آسم ناشی از عفونت های ویروسی در شیرخواران بیشتر است.

 3-عواملی مثل آلرژی های داخل منزل، غذاها و بخصوص ویروس ها در ایجاد آسم و آلرژی کودکان مهم تر از عوامل دیگر می باشند اما آلرژن های گیاهان، مواد صنعتی شغلی و شیمیایی در بزرگسالان بیشتر است.

 4-نوع آسم و آلرژی گهگاهی در کودکان بیشتر از بزرگسالان است ونوع پیوسته در بزرگسالان بیشتر است .

 5- داروها و دخالت در رشد، در کودکان عوارض بیشتر است نکته شایان ذکر در این رابطه این است که در کودکان مصرف اسپری های کورتونی جدیدتر عوارض کمتری دارند .

6-طریقه مصرف اسپری ها در کودکان سخت تر است و یا انجام این کار شدنی نیست.

 7-عدم همکاری کودکان در تاریخچه این بیماری در هنگام معاینه و نیز عدم انجام تست نوار ریه در کودکان زیر پنج سال .

 8-احتمال عفونت ثانویه باکتری ها به خصوص در ناحیه سینوس (سینوزیت) در کودکان بیشتر می باشد 9-تست پوستی تشخیص آلرژن ها در کودکان کمتر مثبت می شود چون سیستم ایمنی ضعیف تری دارند 10-کودکان کمتر کاندید واکسن درمانی آلرژی می شوند اختصاصات آسم و آلرژی در دوران حاملگی بیماران مبتلا به آسم و آلرژی در دوران حاملگی ثلثی بدتر وثلثی از این بیماران تغییر حالتی ندارند وثلث دیگر از این بیماران حال بهتری دارند.

آسم و آلرژی در دوران قاعدگی و نیز در زمان یائسگی زنان بدتر می شود. نکته ای که باید توجه داشته باشیم این است که پیشگیری برای درمان خانم های بارداری لازم است ودرمان مجاز سود بیشتری دارد واسپری ها عوارضی بر جنین ندارند اما اینکه آیا جنین آن ها هم مبتلا به آسم بشود یا نشود از قبل مشخص نیست وچون این بیماریها ارثی است احتمال گرفتن بیشتری خواهند داشت.

صرف بیمار بودن مادر در طول حاملگی شانس گرفتن آسم وآلرژی در نوزاد افزایش نمی دهد وهمچنین درمان شدن یا نشدن مادر بیماراین شانس راتغییر نمی دهد هرچند که درمان نشدن خانم حامله آسمی روی رشد جنین اثرمنفی دارد معمولا به علت اینکه 2 یا 3 هفته اول حاملگی جنین به مادر وصل نیست،‌ اگر روی مصرف دارویی ضد آلرژی زنی باردار شود نباید نگران ناقص الخلقه بودن جنین خود شود و نکته دیگر اینکه استفاده از اسپری های بینی و ریوی برای حاملگی بی خطر است و درمورد قرص های آسم باید زنان باردار با پزشک خود مشورت کرده تا قرص های مجاز دریافت کند نکته مهم این است که خطر درمان نشدن آسم برای جنین بیشتر از خطر احتمالی مصرف داروهای آسم و آلرژی می باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha