دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 38525
سلامت نیوز : سفید شدن موها به ویژه برای مردان همیشه نگران کننده بوده و هست. مردم سراسر دنیا ، سفید شدن موها را دلیلی بر فرا رسیدن ایام پیری می دانند و بر این باورند که هر فردی که سر و صورتش بیشتر از موهای سفید پوشیده شده باشد احتمالاً سالمندتر است، البته همیشه علت سفید شدن موها ، بالا بودن سن نیست.

گاهی دارای علل بیمار گونه است. سفید پوستان حدوداً 10 سال زودتر از سیاهان ، به سفیدی مو دچار می شوند.

علل سفیدی مو
پیشگیری از سفید شدن موها ، از آرزوهای دیرین میلیونها نفر از مردن جهان است و تاکنون داروهای متعدد پزشکی و آرایشی برای آن ساخته شده است. در صورت داشتن کچلی در سر به صورت منتشر         ( آلوپسی آره آتا ) ، ابتدا باید به درمان  کچلی پرداخت تا موهای سفید، به رنگ سیاه تبدیل شوند و در صورت کم خونی بدخیم باید کم خونی را درمان کرد.

استفاده از برخی رنگ موها هم می تواند اثر موقت و یا دائمی داشته باشد اما تاکنون دارویی که به عنوان پیشگیری قطعی و درمان سفیدی مو در جهان مطرح باشد ساخته نشده است و پیشگیری جهان پزشکی بسیار امیدوارند که در سالهای آتی در اثر دستکاریهای ژنتیکی و یا استفاده از داروهایی که برکورتکس مو اثر بگذارد دارویی کشف و به جهانیان عرضه کنند.

راههای پیشگیری از سفید شدن موها
از بهترین راههای پیشگیری از سفید شدن موها ، کاهش استرس و فشارهای روحی و عصبی در سالهای جوانی و میانسالی است. تغذیۀ صحیح و ورزشهای منظم و اصولی و بهداشت مو وبدن همگی عوامل هستند که سفید شدن موها را به تأخیر می اندازند. افرادی که بیش از حد مجاز به روح و جسم خود فشار می آورند، و به ویژه در شغلهای مدیریتی ، پژوهشی و شغلهای پر استرس هستند بسیار زودتر از افرادی که استعداد ژنیتکی و خانوادگی آن را داشته باشند زودتر شاهد سفید شدن موهای خود خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha