سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 38547
سلامت نیوز: دبیر اجرایی ششمین کنگره انجمن پزشکی لیزری ایران با اشاره به عوارض استفاده از لیزرهای پرتوان برای لاغری، گفت: اگر از این لیزر به درستی استفاده نشود ممکن است عضله آسیب ببیند و پوست بسوزد

دکتر طیبه نیکو خرسند روز دوشنبه در نشست خبری ششمین کنگره انجمن پزشکی لیزری ایران افزود: با استفاده از لیپولیزر می‌توان 4 تا 5 کیلوگرم از وزن بدن را کاهش داد بنابراین این روش برای مبتلایان به چاقی مفرط کاربرد چندانی ندارد. از سوی دیگر لیپولیزر برای افراد دچار چاقی موضعی استفاده می‌شود. با این حال فرد به هر روشی لاغر شده باشد اگر شیوه زندگی خود را تغییر ندهد همیشه لاغر باقی نمی‌ماند.

وی گفت: تقریبا در 70 درصد از عملهای جراحی لاغری انجام شده در تهران از لیپولیزر و لیپوساکشن به طور همزمان بهره برده می‌شود البته استفاده همزمان از این دو روش در شهرستانها نیز صورت می‌گیرد. از مزایای بهره گیری از لیپولیزر و لیپوساکشن این است که پوست بر اثر برداشته شدن چربی‌ها شل نمی‌شود.

نیکوخرسند تاکید کرد: لیزرهای کم توان 30 تا 60 درصد و لیزرهای پرتوان 70 تا 80 درصد در این زمینه موثر هستند با این حال استفاده از لیزر باعث بازگشت پوست به حالت اول نمی‌شود بلکه باعث کاهش پهنا و عمق ترکها می‌شود.

وی درباره کاربرد لیزر در زمینه لاغری نیز افزود: از لیزرها به دو شیوه برای دستیابی به این هدف می‌توان استفاده کرد. با بهره گیری از لیزرهای کم توان در سلول‌های چربی، سوراخ‌هایی ایجاد می‌شود و با ورزش و فعالیت بدنی این چربی‌ها سوزانده می‌شوند و فرد لاغر می‌شود. اگر این لیزر با طول موج و انرژی نامناسب به کار گرفته انتخاب شود این روش اثر بخشی لازم را در زمینه لاغری ندارد.

دبیر اجرایی ششمین کنگره انجمن لیزر پزشکی ایران با اشاره به تاثیر استفاده از لیزرهای پرتوان بر لاغری گفت: از لیزرهای پرتوان بیشتر برای لاغری بهره برده و لیزر از طریق فیبر به زیر پوست هدایت می‌شود و چربی با حجم زیاد سوزانده می‌شود البته باید این کار با لیپوساکشن همراه شود بنابراین استفاده از لیزر پرتوان مستلزم فرستادن بیمار به اتاق عمل است و عوارض جراحی و لیپوساکشن را نیز به همراه دارد.

نیکوخرسند درباره عوارض استفاده از لیزرهای پرتوان برای لاغری تاکید کرد: اگر از این لیزر به درستی بهره برده نشود ممکن است عضله آسیب ببیند و پوست بسوزد. بنابراین باید پیش از استفاده از لیزر، بیمار را از عوارض آن آگاه کرد.
 
وی با بیان اینکه لیپوساکشن عمل جراحی مردودی محسوب نمی‌شود، گفت: بیماران درباره این عمل جراحی ذهنیت غلطی دارند چرا که لیپوساکشن وسیله کاهش وزن نیست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha