سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، عملکرد برخی از پزشکان عمومی در برخورد با بیماران را نامناسب ارزیابی کرد و خواستار برخورد شدید با این‌گونه افراد از سوی وزارت بهداشت و درمان شد.

عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از عملکرد برخی از پزشکان عمومی و متخصص به‌علت برخورد نامناسب با بیماران، افزود: متأسفانه در چند سال اخیر با وجود افزایش درآمد پزشکان، برخورد این افراد بدتر شده است.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که مدیریت و کنترل وزارت بهداشت درباره عملکرد پزشکان عمومی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: هم‌اکنون این افراد به هر صورتی که می‌خواهند با بیماران برخورد می‌کنند که این تأسف‌بار است.

وی افزود: یکی از علت‌های نامناسب بودن برخورد پزشکان با بیماران، توزیع ناعادلانه نیروی انسانی در سطح کشور است، به‌عنوان مثال هم‌اکنون در یک نقطه‌ای از کشور به‌علت تعدد پزشک، پزشکان به‌کارهای فرعی مشغول هستند، این درحالی است که در شهری مانند تهران به‌علت کمبود پزشک، این افراد به هر عملی که می‌خواهند دست می‌زنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، جایگزینی و تعلیق را بهترین راه برای کنترل پزشکان عمومی خواند و بیان کرد: وزارت بهداشت باید به‌وسیله نظارت خود افرادی را که اعمال ناشایست انجام می‌دهند را تعلیق و یا جایگزین کند، تا دیگر شاهد برخورد نامناسب پزشکان با بیماران نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha