سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 38553
سلامت نیوز: بخشندگی صفتی است که باید از دوران کودکی در فرد نهادینه شود. در این زمینه خانواده بهترین الگوست. شاید احساس کنید که کودک شما در سنی نیست که بخشندگی را یاد بگیرد اما این دوران که کودک بدون چون و چرا حرف های شما را قبول می کند و کمتر واکنش نشان می دهد، بهترین زمان برای شکل گیری شخصیت اوست.

اگر چه آموزش بخشندگی آسان نیست اما با مداومت در این کار موفق خواهید شد .باید با صبر و حوصله کودک را در تقسیم کردن خوراکی و وسایل مورد علاقه اش همراهی کنید.در سایت «MSN» آمده است که در خانواده های تک فرزند در زندگی روزمره نیاز به تقسیم وسایل و خوراکی کمتر پیش می آید به همین دلیل کودک یاد نمی گیرد که چگونه وسایل مورد علاقه اش، اتاقش و خوراکی هایش را با دیگران تقسیم کند بنابراین بهترین زمان یادگیری موقعی است که کودک در کنار کودکان دیگر قرار می گیرد از او بخواهید که خوراکی اش را با کودکان دیگر تقسیم کند. به هنگام خرید خوراکی مورد علاقه از کودک خود بخواهید که آن را بین شما و اعضای دیگر خانواده تقسیم کند.

برای نهادینه کردن این صفت پسندیده در کودکتان تلاش کنید و در این زمینه مداومت داشته باشید و به آرامی و با زبان کودکانه با او درباره احساس شادی و رضایت از تقسیم کردن خوراکی هایش با دیگران صحبت کنید.
*قصه گویی بسیار موثر است، برای آموزش دادن کودک، یکی از بهترین راه ها داستان گویی است. به عنوان مثال داستان پسری را بگویید که مهربان است و غذا و اسباب بازی خود را با دیگران تقسیم می کند.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha