سلامت نیوز: استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی گفت: تنگی نفس و آسم یکی از شایع‌ترین عوارضی است که آلودگی هوا ممکن است در کودکان ایجاد کند.

اکبر کوشانفر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تهران یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی محسوب می‌شود همچنین یکی از آلوده‌ترین شهرهای دنیاست.

وی گفت: هوای تهران سرشار از آلاینده‌هایی است که برای بدن بسیار مضر است و طبق گزارشهای سازمان محیط زیست در 365 روز سال 320 روز هوا آلوده است و افراد در یک هوای بسیار آلوده زندگی می‌کنند.

استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: مونواکسیدکربن گازی بسیار خطرناک است و وجود این گاز در هوا موجب کمبود اکسیژن در بزرگسالان می‌شود همچنین عارضه قلبی افراد را تشدید می‌کند.

کوشانفر ادامه داد: آلودگی هوا برای کودکان نیز بسیار مضر است و تنگی نفس و آسم یکی از شایع‌ترین عوارضی است که آلودگی هوا ممکن است در کودکان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا بروز تنگی نفس در کودکان را افزایش‌ می‌دهد، بیان داشت: بیماری آسم کودکان در هوای آلوده تشدید پیدا می‌کند همچنین آلودگی هوا امکان بروز ناراحتی‌های گوارشی، بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha