سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام این که در آینده نزدیک از بیماران خاص برای تحت پوشش قرار گفتن در بیمه ثبت نام به‌عمل می‌آید، گفت: بعد از ثبت‌نام نوع پزشک و میزان دارو مصرفی این‌گونه بیماران مشخص می‌شود.

 محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اعلام این که بر اساس گزارش معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در آینده نزدیک داروهای بیماران خاص به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، افزود: اجرای این طرح به‌طور حتم بخش بزرگی از مشکل‌های بیماران خاص را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی، درباره فرآیند قرار گرفتن بیماران خاص در تحت پوشش بیمه، توضیح داد: در آینده نزدیک تمام بیماران ثبت نام و بعد از ثبت‌نام نوع پزشک و میزان دارو مصرفی بیماران مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فواید اجرای طرح پوشش بیمه‌ای بیماران خاص، جلوگیری از فروش داروهای بیماران خاص در بازار سیاه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر این که بعد از اجرای طرح پوشش بیمه‌ای بیماران خاص، همه بیماران تحت نظر وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرند، افزود: اجرای این طرح به طور حتم از هدر رفت هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌‌کند.

هم‌اکنون ۱۲۰ هزار بیمار خاص در کشور وجود دارد که از این میزان هشت هزار نوع از این بیماری‌ها در جهان ۵۸ نوع آن در کشور شناسایی شده است که یک درصد عامل ژنتیکی دارد و ۲۰ درصد محصول جامعه صنعتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha