سلامت نیوز: رییس اتحادیه وارد كنندگان دارو هشدار داد كه اگر مشكلات ارزی و گشایش اعتبارات اسنادی واردكنندگان دارو را بانك مركزی حل نكند به زودی در تامین داروهای مورد نیاز مردم با مشكل مواجه می‌شویم و چرخه درمان بسیاری از بیماران با بحران مواجه می‌شود.

دكتر علی سبحانیان در گفت وگو با ایسنا، افزود: بانك مركزی طی سه چهار ماه اخیر ارز مورد نیاز دارو با قیمت دولتی را تامین نكرده است و در این شرایط بسیاری از واردكنندگان مجبور به تهیه ارز دولتی شده‌اند.

وی درباره تبعات واردات دارو با ارز آزاد اظهار كرد: این كار باعث می‌شود كه قیمت داروهای وارداتی 30 تا 40 درصد افزایش پیدا كند علاوه بر آن توان مالی بسیاری از شركت‌های وارد كننده كاهش می‌یابد.

رییس اتحادیه وارد كنندگان دارو درباره مصرف‌كنندگان داروهای وارداتی گفت: مبتلایان به بیماری‌های مغز و اعصاب، زنان، زایمان و نازایی، سرطان و تالاسمی از جمله افرادی هستند كه از داروهای وارداتی استفاده می‌كنند.

سبحانیان در پایان اظهار كرد: نامه‌ای در زمینه مشكلات ارزی واردكنندگان دارو به معاونت ارزی بانك مركزی نوشته‌ایم و قرار است هفته جاری با رییس سازمان غذا و دارو نیز در این زمینه مذاكره كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha