چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 38622

سلامت نیوز : مواد مخدر در انواع متعددی وجود دارد:
کراک:
کراک که به راک (Rock) هم شهرت دارد در حقیقت نوعی کوکائین است که با آب جوش شیرین و گرد مخمر مخلوط شده و به صورت کوکائین قلیایی و ( آلکالوئیدی ) درآمده است، زیرا با این روش، آب کوکائین بخار شده و مخلوط فوق به یک تکه کریستال تغییر شکل می دهد. در واقع کراک از هیدروکلراید کوکائین به دست می آید.

روش مصرف
 معتادان برای مصرف این ماده از روش تدخین استفاده می کنند. یعنی با سوزاندن آن و بخار حاصله از آن توسط پیپ یا قلم نی مانند یا سر سوزن که با چند مکش از راه دهان یا استنشاق از طریق بینی و انتقال آن به ششها ، خون و مغز، به یک سرخوشی خطرناک و جنون آمیز دست می یابند که با تکرار آن، آینده ای شوم و مرگ زودرس در انتظار آنان است.

 در ایران ، کراک را از هروئین پخته و آمفتامین نیز تهیه می کنند. کوکائین از گروه مواد محرک مغزی است. کوکائین خالص را از طریق تزریق و استنشاقی از راه بینی مصرف می کنند.

 عوارض
 ازدیاد فشار خون و ضربان قلب ، درد قلبی، سکته قلبی ، تشنج ، توهمات ، بینایی ، شنوایی و لمسی ، اختلالات مغزی، مستی کوکائینی، جنون رفتاری، افسردگی ، بروز شخصیت ضد اجتماعی ( سرقت ، خودکشی، قتل ، دروغگویی)، اختلال میل جنسی ، عوارض چشمی، بی خوابی ، بی اشتهایی و لاغری ، خستگی ، سوراخ شدن دیواره بینی ، عوارض انتقال عفونتهای هپاتیت و ایدز( در صورتی که از روش تزریقی استفاده شود ) مرگ زودرس.



کریستال : به مخلوطی از کراک و مت آمفتامین ، کریستال گفته می شود. در واقع با مخلوط کردن کوکائین ( در ایران هروئین را به جای کوکائین مصرف می کنند) با قرص محرک دیگری به نام مت آمفتامین که به عنوان دوپینگ و یا ماده محرک نیز مورد استفاده است، تهیه می شود. کریستال به صورت پودر یا ماده ای کریستالی و سفید رنگ، بی بو و تلخ مزه است.

 نامهای دیگر کریستال عبارتند از : شیشه ، کوارتز، آیس ، یخ ، اسپید، کریستی ، مت ، زیپ .

روش مصرف
 استنشاقی ، تدخین ، خوراکی ، تزریق وریدی.

 عوارض
خودکشی ، سرگیجه ، عدم تمرکز، ازدیاد فشار خون و ضربان قلب، درد قلبی ، سکته قلبی، تشنج ، توهمات بینایی،شنوایی و لمسی ، اختلالات مغزی و اعصاب بدن ، جنون رفتاری، افسردگی، بروز شخصیت ضد اجتماعی ( سرقت، قتل ، دروغگویی) ، پرخاشگری ، اختلال میل جنسی ، سرخوشی جنون آمیز ، عوارض چشمی ، اختلالات تنفسی ، لرزش و تکانهای عضلانی ، سوء تغذیه ، عفونت ، بی خوابی ، بی اشتهایی و لاغری ، اغماء ، مرگ زودرس.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha