سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3863

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: اهدای خون در کشور 15 برابر شده است.

اهدای خون در کشور 15 برابر شده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حسن ابوالقاسمی در مراسم راه ‌‏اندازی مرکز انتقال خون نارمک، با اعلام این مطلب که دشمن برای کم ‌‏ارزش شدن دستاوردهای انتقال خون کشور، میلیون‌‏ ها دلار هزینه می ‌‏کند. گفت: برخی دشمنان برای عدم پیشرفت ایران در بحث انتقال خون میلیون ‌‏ها دلار هزینه کرده و دستاوردهای ایران را زیر سئوال می ‌‏برند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افزود: ایران در صنعت پلاسما رشد خوبی کرده که کشورهای دارای این صنعت پیشرفت ایران را نمی ‌‏پذیرند.

به گفته ابوالقاسمی، این کشورها دانش صنعت پلاسما را به راحتی به دیگر کشورها ارائه نمی ‌‏کنند و مانع پیشرفت کشورها نیز می ‌‏شوند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: همه مردم در برهه ‌‏ای از زمان به خون نیاز دارند و باید در بحث انتقال خون به پیشرفت خوبی برسیم.

وی یادآور شد: سلامتی خون بسیار مهم است و مهم ‌‏ترین راه تامین سلامتی خون استفاده از اهداکنندگان مستمر است.

ابوالقاسمی خاطر نشان کرد: در گذشته عده ‌‏ای برای احراز سلامتی خود به مراکز انتقال خون مراجعه می کردند اما با راه ‌‏اندازی سیستم‌‏ های مدرن چنین خطراتی کمتر شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به سالم بودن خون اهداکنندگان مستمر، گفت: خون اهداکنندگان مستمر 10 برابر خون اهدا کنندگان مقطعی است.

وی افزود: اهدای خون در کشور 15 برابر شده و اهدای فرآورده‌‏ های خونی نیز از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: تهران 25 درصد حجم خونگیری کشور را تشکیل می دهد و حجم عظیمی از فعالیت ‌‏های خونگیری و اهدای خون در تهران صورت می گیرد.

به گفته مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، با توجه به اتوماتیک شدن تمامی تجهیزات و دستگاه‌‏ ها خطاهای انسانی در بحث انتقال خون بسیار کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: انتقال خون هم منافع اقتصادی دارد و هم برای برخی کشورها سرمایه است، بنابراین مانع پیشرفت دیگر کشورها در این زمینه می ‌‏شوند.

ابوالقاسمی گفت: داروهای منشعب از فرآورده‌‏ های خونی بالاترین مصرف را در بین داروها دارد و یک ‏چهارم یارانه داروها را تشکیل می ‌‏دهد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اقدامات برخی عوامل خارجی و داخلی یادآور شد: بلافاصله با اعلام یکی از پیشرفت ‌‏های ایران در صنعت خون و پلاسما به سرعت عوامل داخلی و خارجی اقدام به تخریب این پیشرفت ‌‏ها می ‌‏کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha