به گفته یکی از بازنشستگانی که در صف بانک برای تکمیل مدارک بیمه تکمیلی درمان ایستاده است، این افراد از حدود ساعت شش و نیم بامداد تا آغاز به کار بانک باید در صف‌های طولانی انتظار بکشند.

سلامت نیوز : به گفته یکی از بازنشستگانی که در صف بانک برای تکمیل مدارک بیمه تکمیلی درمان ایستاده است، این افراد از حدود ساعت شش و نیم بامداد تا آغاز به کار بانک باید در صف‌های طولانی انتظار بکشند.
به گزارش قانون بی‌برنامه‌‌گی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و شعبه‌های بانک دی در اجرای طرح بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان موجب سرگردانی، اتلاف وقت و دلخوری این دسته از اقشار آسیب‌پذیر جامعه شده است. به گزارش قانون، در پی واگذاری اجرای طرح بیمه تکمیلی از سوی سازمان تامین اجتماعی به کانون کارگران بازنشسته و بستن قرارداد میان این کانون و بیمه دی، بازنشستگان تامین اجتماعی از آغاز مهرماه امسال با مشکلات جدی و جدیدی روبه‌رو شده‌اند و شواهد موجود نیز بیانگر آن است که هیچ عزم و اراده‌ای در میان مسئولان تامین اجتماعی و بانک و بیمه دی برای مرتفع کردن این مشکلات وجود ندارد.
 
بر اساس طرح اجرایی جدید بیمه تکمیلی از مقرری هر بازنشسته تامین اجتماعی در تهران بدون احتساب افراد خانواده مبلغ 6 هزار و 700تومان کسر می‌شود. این در حالی است که بسیاری از افراد بازنشسته انتقادات جدی به اصل موضوع یعنی بیمه‌های درمان تکمیلی و نحوه اجرای آن دارند. اما نکته عجیب و اقدام غیرقانونی بعضی از شعب این بانک، این است که برای تکمیل مدارک بازنشستگان مبلغ 10 هزار تومان از آن‌ها دریافت می‌کنند. برخوردهایی که باعث شده است گروهی از بازنشستگان شعبه‌های 4 و 20 تامین اجتماعی شرق تهران بزرگ از نحوه برخورد نامناسب و دور از شأن کارکنان بانک دی ابراز نارضایتی کنند.
به گفته یکی از بازنشستگانی که در صف بانک برای تکمیل مدارک بیمه تکمیلی درمان ایستاده است، این افراد از حدود ساعت شش و نیم بامداد تا آغاز به کار بانک باید در صف‌های طولانی انتظار بکشند. او می‌گوید این در حالی است که بعد از افتتاح حساب در بانک به آن‌ها فرمی داده می‌شود و علیرغم اینکه این فرم‌ها بلافاصله توسط بازنشستگان تکمیل می‌شود اما کارکنان بانک از آن‌ها می‌خواهند که 20 روز دیگر مراجعه کنند.

به نظر می‌رسد عدم هماهنگی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و بانک دی از همان ابتدا برای بازنشسته‌ها دردسارساز بوده است. ثبت اشتباهی اسامی برخی از متقاضیان توسط بانک دی، صدور عابر بانک به نام افرد دیگری غیر از متقاضیان و کسر حق بیمه بیش از آنچه صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین کرده بود از مهم‌ترین مشکلاتی بوده که از آغاز طرح بیمه تکمیلی درمان برای این افراد پیش آمده است. اما مشکل بزرگتری که هنوز برای برخی از بازنشستگان حل‌نشده باقی مانده است کسر حق بیمه از حقوق بازنشستگی آن‌ها علیرغم عدم تمایل آن‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی درمان است. مشکلی که تامین اجتماعی معتقد است با اعلام انصراف افرادی که تمایلی به استفاده از این بیمه ندارند مرتفع خواهد شد. یک فرآیند وارونه که تنها برای افراد پابه‌سن‌گذاشته‌ای که در سال‌های پیری خود می‌خواهند به دور از کاغذبازی‌های اداری باشند، دردسر درست کرده و آرامش را از آن‌ها سلب کرده است.
به گزارش قانون، مسئولان تامین اجتماعی و بیمه دی به جای اینکه در صورت رضایت و تمایل بازنشستگان به استفاده از این بیمه، مبلغی را که از پیش اعلام کرده‌اند از حقوق آن‌ها کسر کنند، از ابتدا با این پیش‌فرض غیرمنطقی که همه متقاضی استفاده از این بیمه هستند از حقوق تمام بازنشستگان ماهیانه مبلغی را کسر کرده و سپس از کسانی که قصد استفاده از خدمات این بیمه را ندارند اعلام کرده‌اند که انصراف خود را اعلام کنند و برای بازگشت مبالغی که از آن‌ها کسر شده، از بانک عابر بانک بگیرند!
تاکید چندباره مسئولان تامین اجتماعی بر رفع مشکل بیمه بازنشستگان در تناقض با رفتارهای ناخوشایند و مشکلاتی است که این روزها این عزیزان در صف‌های طولانی بانک دی باید پشت سر بگذارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha