چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 38636

در روزهای آلوده از انار و سبزیجات که حاوی آنتی اکسیدان هستند استفاده کنید.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص ریه گفت: افراد تا جای ممکن از تردد در هوای آلوده خودداری کنند و نفس‌های عمیق نکشند و برای کاهش عوارض آلودگی هوا از انار و سبزیجات بیشتر مصرف کنند.

مصطفی قانعی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در برابر آ‌لودگی هوا ۳ گروه از افراد و بیماران بیشتر در خطر هستند. گروه اول افرادی که بیماری‌های قلبی دارند و در آنژیو‌گرافی مشخص شده است که رگ‌ قلب‌های آنها گرفته شده است. این افراد باید حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند و در صورت تردد به طور جد قرص زیر زبانی را همراه داشته و استفاده کنند.

وی افزود: گروه دوم بیماران ریوی و کسانی که آسم یا بیماری‌های انسداد مجاری هوا دارند و در نهایت مصدومان شیمیایی که آنها نیز حتی‌المقدور نباید از منزل خارج شوند و در صورت خارج شدن و تردد در خیابان باید حتماً اسپری مخصوص آبی‌رنگ خودشان را در زمان آلودگی هوا همراه داشته باشند و استفاده کنند.

قانعی ادامه داد: در این راستا گروه سوم نیز مردم عادی و همین طور دیگر بیماران هستند که باید تلاش کنند حتی‌المقدور آنها نیز در این مواقع از خروج غیرضروری برای کارهای خودشان در این زمان آلودگی هوا خودداری کنند ولی در صورت آنکه قصد خروج از منازل خود دارند باید در زمان قدم برداشتن و فعالیت‌های خود گام‌های آنان کوتاه و آهسته باشد و به هیچ عنوان تنفس‌های عمیق نکشند.

وی بیان کرد: افراد باید توجه کنند که فعالیت آنها و قدم برداشتن آنان در هوای آلوده به آهستگی صورت پذیرد و مانند زمان ورزش که فرد به تنفس‌های پی در پی و عمیق احتیاج دارد صورت نپذیرد.

قانعی ادامه داد: نکته مهم دیگر در مورد مصرف غذا در زمان آلودگی هوا است، به طوری که باید افراد از مواد غذایی مانند انار، سبزیجات و کلم که آنتی اکسیدان دارد استفاده بسیار کنند تا هر چه بیشتر عوارض آلودگی هوا در بدن آنان کمتر شود ولی این به معنای آن نیست که این عوارض صفر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha