چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
سلامت نیوز :تازه‌ترین تحقیقات نشان داده‌اند بازی‌های خشن رایانه‌ای تأثیرات عمیقی بر مغز انسان گذاشته و شیوه عملكرد آن را تغییر می‌دهد.

پژوهشگران دانشگاه ایندیانا، از طریق تصویربرداری مغناطیسی دریافته‌اند كه واكنش‌های مغز بعد از بازی‌های رایانه‌ای خشن، تغییر می‌كند.
اگرچه نتیجه این تحقیقات هنوز مشخص نیست اما بی‌شك تأثیرات این بازی‌ها در روحیه كودكان و نوجوانان و جوانان كاملاً ملموس است. اكنون سال‌هاست كه جامعه در معرض انواع فیلم‌ها، مستندها و گزارش‌های تلویزیونی و رسانه‌ای خشن قرار داشته و روح و روان جامعه و خانواده را مورد تهدید قرار داده‌اند.

حالا هم چند سالی است كه بازی‌های رایانه‌ای در پوشش انیمیشن‌های جنگی، حساسیت كودكان و نوجوانان را در قبال رفتارهای پر خشونت كاهش داده و از این نسل، انسان‌هایی پرورش می‌دهند كه بی‌رحمی، شقاوت و كینه‌ورزی در آنان موج می‌زند. آن طور هم كه به نظر می‌رسد، برخورد سلبی در برابر چنین امواج خطرناكی نتیجه نخواهد داد.

با این حال یك راه حل به نظر می‌رسد و آن این كه در كنار محصولات وارداتی خشن، نیروهای نخبه و مبتكر ایرانی، به بازی‌سازی‌هایی روی بیاورند كه ارزش‌های دینی و فرهنگی ما را برای نسل جوان بازگو كند.
حتی می‌توان بازی‌هایی ساخت كه توأم با هیجان و ماجراجویی، از خشونت، قتل و كشتار حتی به صورت مجازی و گرافیكی در آن خبری نباشد. آیا این امر شدنی نیست؟ به نظر می‌رسد وقت آن رسیده كه زنگ خطری را كه مدت‌هاست به صدا درآمده، بشنویم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha