سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: بعد از آزمون استخدامی تاکنون بیش از 10 هزار پرستار جذب شده اند و بقیه در مسیر استخدام دولتی قرار دارند، بیمارستانهای خصوصی نیز باید پرداختی پرستاران را افزایش دهند زیرا هیچ پرستاری حاضر نیست به قیمت استثمار شدن، کار کند.
   
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری غضنفر میرزابیگی در تشریح آخرین وضعیت جذب 23 هزار پرستار گفت: در حدود 83 هزار نفر در آزمون استخدامی اسفند 89 شرکت کردند تا 23 هزار نفر استخدام رسمی شوند.

وی در خصوص کمبود نیروی پرستار در بیمارستانها و اجرا نشدن قانون کاهش ساعت کار پرستاران، افزود: من این موضوع که می گویند پرستاران تمایلی به استخدام دولتی ندارند را قبول ندارم. اینها بهانه ای است برای اینکه از زیر بار اجرای قانون شانه خالی کنند.

میرزابیگی با اشاره به مشکل دانشگاههای علوم پزشکی در جذب نیرو، گفت: وجود پستهای سازمانی غیر پرستاری که در حال حاضر هیچ کاربردی ندارد، باعث شده مشکلاتی در مسیر جذب نیرو به وجود بیاید که با تبدیل این پستها، می توانند از سهمیه هایشان استفاده کنند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران در ارتباط با کمبود نیروی پرستار در بیمارستانهای خصوصی و اجرا نشدن قانون کاهش ساعت کار پرستاران در برخی از این بیمارستانها، افزود: هیچ پرستاری حاضر نمی شود به قیمت استثمار شدن، مشغول کار شود. بنابراین ترجیح می دهد در خانه بنشیند. اگر بیمارستانهای خصوصی، میزان پرداختی ها به پرستاران را افزایش دهند، قطعا این مشکل نیز برطرف می شود.

وی با اعلام اینکه از مجموع 23 هزار نیروی مورد نیاز وزارت بهداشت سهم پرستاری 18 هزار نفر است، گفت: تاکنون بالای 10 هزار نفر از این پرستاران جذب شده اند و بقیه نیز در مسیر استخدام قرار دارند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha