سلامت نیوز: یک مقام مسئول با تشریح جزئیات توافق جدید وزارت نفت و نیرو برای کاهش آلودگی هوای تهران، اعلام کرد: هم اکنون مصرف سوخت مایع در تمامی نیروگاههای تهران برای کاهش آلودگی هوا متوقف شده است.

غلامرضا مهرداد در گفتگو با مهر با بیان ایننکه با توافق وزات نفت و نیرو میزان گازرسانی به نیروگاههای شهر تهران افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر انرژی مورد نیاز چهار نیروگاه بعثت، دماوند، ری و طرشت از طریق گاز طبیعی تامین می شود.
معاون دفتر فنی تولید توانیر با اعلام اینکه با افزایش حجم گازرسانی به این نیروگاهها مصرف سوخت مایع شامل نفت کوره و گازوئیل در این واحدها متوقف شده است، تصریح کرد: هم اکنون در کل کشور هم حدود 30 درصد نیروگاهها از گاز طبیعی استفاده می کنند.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی سوخت مورد نیاز 70 درصد نیروگاهها به دلیلی کمبود گاز طبیعی از طریق نفت کوره و گازوئیل تامین می شود، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به کاهش پیک مصرف برق در کشور به طور متوسط روزانه به 140 میلیون متر مکعب گاز طبیعی نیاز است.
 
وی با تاکید بر اینکه از این میزان نیاز نیروگاهها هم اکنون به طور متوسط روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به واحدهای نیروگاهی تحویل داده می شود، بیان کرد: در شرایط فعلی روزانه 43.5 میلیون لیتر گازوئیل و 40.5 میلیون لیتر نفت کوره در واحدهای نیروگاهی مصرف می شود.
 
مهرداد همچنین با اشاره به افزایش گازرسانی به نیروگاههای شهر تهران، یادآور شد: در حال حاضر به طور میانگین روزانه 1.2 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه بعثت، 3.7 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه دماوند، 500 هزار تا یک میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه ری و 200 هزار متر مکعب گاز به نیروگاه طرشت تحویل داده می شود.
 
به گزارش مهر، وزارت نیرو اخیرا با اشاره به افزایش 2.3 میلیارد لیتری ظرفیت ذخیره سازی نفت کوره و گازوئیل در نیروگاه‌ها از احتمال افزایش مصرف روزانه گاز نیروگاه‌ها به 220 میلیون متر مکعب تا تابستان سال آینده خبر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha