سلامت نیوز: پزشكان ایتالیایی در یك آزمایش جدید موفق به تولید یك قرص جدید هورمونی شدند كه به زنان یائسه كمك می‌كند این دوره از عمر خود را شادتر زندگی كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهی از پزشكاه دانشگاه پیزا در ایتالیا می‌گویند: این داروی جدید به بهبود علائم یائسگی مثل گرگرفتگی كمك می‌كند.

پزشكان در این آزمایشات اثبات كردند كه دوز پایین نوعی هورمون مرسوم به «دی‌هیدرواپیاندروسترون» كه در بدن تولید می‌شود، می‌تواند به تسكین علائم یائسگی كمك ‌كند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، در این مطالعه پزشكان روی 48 زنی كه به علائم یائسگی مبتلا بودند آزمایش كردند. از بین این زنان فقط 12 نفر ویتامین D و كلسیم مصرف می‌كردند تا توان استخوانی آنها بهبود پیدا كند.

پس از 12 ماه معلوم شد تمام زنانی كه از مكمل‌های حاوی این هورمون استفاده كرده بودند حتی آنهایی كه ویتامین D و كلسیم نیز مصرف نكرده بودند، با مصرف این مكمل شاهد بهبود علائم یائسگی بودند.

به گزارش ایسنا، مطالعات بر روی زنان در نقاط مختلف دنیا نشان می دهد كه تغییرات رژیم غذایی، شیوه زندگی و فعالیت و تحرك بدنی در شدت علائم دوران یائسگی موثر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha