سلامت نیوز: رییس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه در صورت تایید وزارت بهداشت، فروش وسایل پیشگیری از ایدز در دکه ها ممانعتی ندارد گفت: این اقدام به معنی اشاعه بی بندو باری نیست.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با پانا درباره خبر اخیر وزارت بهداشت مبنی بر مجوز فروش وسایل پیشگیری از ایدز در دکه‌های روزنامه فروشی، اظهار داشت: اگر وزارت بهداشت و درمان به این نتیجه رسیده است که می‌تواند در دکه‌های روزنامه فروشی از این وسایل استفاده کند، ممنوعیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما به دلیل دینی و اسلامی بودن معذوریت‌هایی در این زمینه دارد ادامه داد: به دلیل یکسری از محدودیت‌ها وزارت بهداشت و درمان نتوانسته در زمینه جلوگیری از ایدز شفاف‌سازی کند و توصیه‌های پزشکی را انجام دهد.

شهریاری با اشاره به اینکه اگر برای جلوگیری از ایدز دغدغه داریم می‌توان با فروش وسایل جلوگیری از ایدز در دکه‌‌ها و کارهایی به این شکل اقداماتی را برای جلوگیری از افزایش شیوع این بیماری انجام دهیم اذعان داشت: فروش این ابزار پیشگیری، در کیوسک های روزنامه فروشی و سوپرمارکت ها باید با تدابیری همراه شود و محدودیت ها و مسائل اخلاقی در این خصوص در نظر گرفته شود.

این درحالیست که رییس اداره ایدز وزارت بهداشت نیز معتقد است که با خرید و فروش وسایل پیشگیری از ایدز در دکه ها اتفاق خاصی نخواهد افتاد زیرا در حال حاضر به این نتیجه رسیده ایم که برای مساله انتقال ویروس ایدز از طریق ارتباط جنسی 2 راهبرد وجود دارد که راه اول آن آموزش و راه دوم در دسترس قرار دادن وسایل پیشگیری از ایدز است.

به گفته دکتر صداقت این وسایل قبلا در دارو خانه ها توزیع می شد اما در حال حاضر در سوپرمارکت ها و کیوسک ها نیز فروخته می شود زیرا مردم به حدی از آگاهی رسیده اند که برای پیشگیری از بارداری، تنظیم و کنترل جمعیت و پیشگیری از بیماریهای مقاربتی مانند ایدز باید این وسایل را در دسترس خود داشته باشند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha