چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
سلامت نیوز: رسیدگی به پرونده قتل كودك پنج‌ساله‌ای كه به دست برادر معتادش از پا درآمده است، به‌زودی در دادگاه كیفری استان البرز آغاز می‌شود. متهم به قتل كه نوجوانی 15ساله است بعد از مصرف ماده مخدر شیشه برادر خودش را به قتل رساند. ماموران پلیس ماهدشت كرج روز پنجم دی سال گذشته وقتی از مرگ مشكوك پسربچه خردسالی در یكی از باغ‌های اطراف شهر باخبر شدند برای پیگیری موضوع به آنجا رفتند و جسد را مشاهده كردند.

 آنها فهمیدند پدر و برادر این كودك نیز در باغ حضور دارند به همین دلیل به بازجویی از مرد میانسال پرداختند. او با ابراز بی‌اطلاعی از چگونگی مرگ فرزندش گفت: «من، همسر و پسر بزرگم به ماده مخدر شیشه اعتیاد داریم و از طرفی خانه‌ای هم نداریم برای همین شب‌ها را در خیابان و پارك می‌خوابیم. همسرم چند وقتی است یك مرغداری را پیدا كرده و شب‌ها در آنجا می‌خوابد من و دو پسرم هم چند شب بود به این باغ می‌آمدیم. دیشب پسركوچكم امیر بین من و برادرش خوابید اما صبح كه بیدار شدم اثری از او نبود برای همین از برادرش امید خواستم دنبال او بگردد امید هم بعد از كمی جست‌وجو جسد برادرش را پیدا كرد و به من گفت حیوانات وحشی او را كشته‌اند.»

پدر امیر در حالی این ادعا را مطرح كرد كه روی بدن كودك پنج‌ساله اثری از حمله حیوانات وحشی دیده نمی‌شد. به همین دلیل جنازه به پزشكی قانونی انتقال یافت و متخصصان بعد از انجام آزمایش‌های لازم اعلام كردند پسربچه به دلیل اصابت جسمی سخت به سرش دچار خونریزی داخلی شدید شده و جانش را از دست داده است. پس از اعلام این نظریه برادر مقتول تحت بازجویی قرار گرفت او همان حرف‌های پدرش را تكرار كرد و گفت: «شب كه ما خواب بودیم برادرم برای بازی به وسط باغ رفت و در آنجا توسط حیوانات كشته شد.»

درحالی كه به نظر می‌رسید مظنون 15ساله موضوعی را پنهان می‌كند، بازجویی از وی ادامه یافت و او سرانجام به كشتن برادر خردسالش اقرار كرد. امید در اعترافاتش گفت: «آن شب شیشه كشیده بودم و حال خوبی نداشتم برادرم مرتب شیطنت می‌كرد و دوست داشت بازی كند. پدرم به من گفت كمی امیر را سرگرم كنم من هم همراه او به وسط باغ رفتم اما هر كاری كردم امیر آرام نشد. به‌شدت خواب‌آلود بودم و مصرف شیشه باعث شده بود كنترلم را از دست بدهم برای همین در یك لحظه به برادرم حمله كردم و دستانم را دور گلویش فشار دادم آنقدر به این كار ادامه دادم تا امیر روی زمین افتاد بعد میله‌ای را كه آن نزدیكی بود برداشتم و ضربه‌ای به سر او زدم و پیش پدرم برگشتم و خوابیدم.»

متهم به قتل ادامه داد: «صبح وقتی پدرم از من خواست امیر را پیدا كنم وانمود كردم دنبال او می‌گردم بعد از چند دقیقه هم ادعا كردم حیوانات او را كشته‌اند.»

امید بعد از تشریح چگونگی قتل به بازسازی صحنه جرم پرداخت و با دستور قضایی بازداشت شد. امید در جلسات بازپرسی نیز همین اعترافات را تایید كرد و سپس برای وی قرار مجرمیت و كیفرخواست صادر شد و قرار است او به‌زودی در دادگاه كیفری استان البرز از خودش دفاع كند.
منبع: شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha