چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 38679
سلامت نیوز: غلظت دود و دم هوای تهران كه زیاد می‌شود، پایتخت‌نشینان یا باید چشم امید به كرم آسمان ببندند و انتظار باد یا باران را بكشند یا منت مسوولان برای تعطیل كردن ادارات و دستگاه‌های دولتی. تجربه ایام سال‌های آلودگی نشان می‌دهد، هرگاه نشانگرهای كیفیت هوای تهران روی وضعیت‌های ناسالم و بسیار ناسالم رسیده‌اند؛ جز این دو راهكار چیز دیگری به كمك مردمی كه زیر رگبار هوای آلوده روزگار می‌گذرانند نیامده است. حالا چند روزی است كه دوباره داستان آلودگی هوای پایتخت مكرر شده است و از آسمان نه بادی می‌رسد و نه نرمه بارانی؛ چشم‌های امید به تعطیل شدن ادارات است.

 روز گذشته یكی از خبرگزاری‌های رسمی كشور از تعطیلی تهران خبر داد، پیش از این بسیاری به تعطیلی آخرین روز كاری هفته دل بسته بودند و مدام از همدیگر خبر صدور فرمان تعطیلی را سراغ می‌گرفتند.
در خبر خبرگزاری فارس كه ساعت 13:40 منتشر شد و تیتر «آلودگی هوا تهران را به تعطیلی كشاند» آمده بود، معاون عمرانی استاندار با اشاره به قرار گرفتن هوای تهران در شرایط اضطرار گفت: چهارشنبه تمام ادارات، سازمان‌ها، بانك‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس در تهران تعطیل هستند.
محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با فارس گفت: با اشاره به اینكه هوای تهران در شرایط اضطرار قرار گرفته است، در كمیته اضطرار مصوب شد كه چهارشنبه تعطیل اعلام شود.

وی افزود: با توجه به اینكه روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است، امیدواریم با تعطیلی روز چهارشنبه و كاهش ترددها در سطح شهر هوای تهران نیز از شرایط اضطرار خارج شود. اما این خبر بی‌هیچ توضیح خاصی در همین حد ماند و از سوی منابع دیگری منتشر نشد.
برخی وب‌سایت‌های خبری هم كه آن را منتشر كردند تا آخرین ساعات دیشب با همین تیتر و توضیحات روی خروجی‌شان مانند. اما خبر واقعی تعطیلی تهران نبود، چراكه سخنگوی كارگروه كاهش آلودگی هوای تهران به ایسنا گفت: هیچ‌گونه تعطیلی تا پایان هفته در تهران نخواهیم داشت.

دكتر رسول‌علی اشرفی‌پور، مدیركل محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینكه همچنان شاخص كیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم است، گفت: در عین حال با توجه به ادامه پایداری جوی در پایتخت تا پایان هفته به تمامی كودكان، بیماران قلبی و تنفسی و گروه‌های حساس توصیه می‌كنیم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر به طور جدی پرهیز كنند. البته براساس اعلام این مقام مسوول فعالیت تمامی واحدهای شن و ماسه و كارخانجات آسفالت در غرب و جنوب ‌غرب استان تهران و شهرستان‌های تهران، ملارد، رباط‌كریم، شهر قدس، شهریار، اسلامشهر، بهارستان و شهرری تا روز شنبه تعطیل شده است.

علاوه بر این تمامی فعالیت‌های ساختمانی زیرمجموعه شهرداری تهران به جز مترو تا روز شنبه نیز متوقف شد.همچنین بر اساس تصمیم دیگر این كمیته، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز موظف شد، ضمن تشدید كنترل محدوده طرح ترافیك زوج و فرد، از تردد خودروهای دودزا و آلاینده اعم از دولتی و غیردولتی خصوصا سرویس‌های اتوبوس و مینی‌بوس‌ دستگاه‌های دولتی از روز سه‌شنبه جلوگیری كند.
منبع: شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha